رئیس شورای اسلامی استان خوزستان عنوان کرد:
در صورتی که کشاورران خوزستانی به علت کم آب بودن کارون حق کشت تابستانه ندارند با فصاسازی رسانه ای در خصوص سیل اخیر و پرآب نشان دادن خوزستان باعث ایجاد خسارت شده و می خواهند ادامه انتقال آب از سرچشمه های کارون، کرخه و در را توجیه کنند.
کد خبر: ۲۱۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 16 April 2016
سید رضا موسوی رئیس شورای اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار تابناک خوزستان با اشاره به وضعیت پیش آمده در استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان دارای چند سد تولید برق است که پس از بارندگی های اخیر باز کردن یکباره دریچه سد ها باهث زیر آب رفتن حاشیه شهرها و روستاهای کنار رودخانه و وارد شدن خسارت های زیادی به مبلمان شهری، فضای سبز و کشاورزان شده است که میشد با باز کردن دریچه ها از چند روز قبل  و خروجی تدریجی آب این سیل را کنترل کرد.

موسوی با بیان اینکه، مشکلات مهمتر از سیل از جمله گرد و غبار و اپیدمی سرطان ناشی از آن، سد گتوند و شوری زمین های کشاورزی پایین دست آن و اراضی وسیع دیم در خوزستان وجود دارد ولی کسی پیگیری نمی کند تصریح کرد:  در صورتی که کشاورران خوزستانی به علت کم آب بودن کارون حق کشت تابستانه ندارند با فصاسازی رسانه ای در خصوص سیل اخیر و پرآب نشان دادن خوزستان باعث ایجاد خسارت شده و می خواهند ادامه انتقال آب از سرچشمه های کارون، کرخه و در را توجیه کنند.

وی گفت ؛ تخصیص دو هزارم درصد حق سهم نفت استان، کنترل گرد و غبار و عدم انتقال آب از سرچشمه ها برای مصارف غیر شرب می تواند باعث رونق دوباره این استان شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن جلكانی
|
United States
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
آقای موسوی درود بر شرف و انسانيتتان
اميدوارم صدای شما به بهارستان و گوش دولت برسد شايد كه وزير نيرو دست از تاراج آب كارون بر دارد و جلوگيری از اپيديمی سرطان ، كنترل ريز گردها ، مشكل سد گتوند و خشكسالی زمين های زراعی خوزستان را ارجعيت دهند.
امید رحیمی منجزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
با سلام و درود بر رهبر انقلاب و مردم همیشه در صحنه خوزستان
با اینکه چند سالی میباشد که تابستان ها از آب شرب به بعضی از مناطق کمبود آب میباشیم
لذا
از روپوشی وزیر نیرو و سایت اصفهان که کمال همدردی با مردم سیل زده نکردن خواهشمندم که دولت عزیز در مجلس شورای اسلامی بوجه ای تامین کند و مشکل خسارت دیدگان سیلاب وگرد و خاک را بررسی کند
تشکر از زحمات بی دریق جمهوری اسلامی ایران
امید رحیمی منجزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار