شهردار بافق گفت: براي اولين بار پس از چندين سال قريب به 30 درصد درآمد شهرداري اين شهر از منابع درآمدي خارج از دو درصد فروش مواد معدني و سهم ماليات بر ارزش افزوده تامين شده است.
کد خبر: ۲۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سيد علي نوروززاده ظهار كرد: بيشتر درآمد شهرداري بافق طي سال هاي گذشته از محل ماليات بر ارزش افزوده و دو درصد از فروش محصول شركت هاي معدني منطقه خصوصا شركت سنگ آهن بوده كه هم اينك اين شركت با توجه به كاهش شديد قيمت سنگ آهن درگير مشكلات مالي است.

وي با بيان اينكه پيش بيني در آمد شهرداري بافق در بودجه سال 94 افزون بر 220 ميليارد ريال بوده است ، افزود: اما به لحاظ مشكلات پيش روي، شركت سنگ آهن بيش از 6 ماه از سال 94 قادر به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده نبوده و در نتيجه اين رقم در آمدي محقق نشده است.
شهردار بافق خاطرنشان كرد: نا بساماني در فروش سنگ آهن و عدم تحقق بودجه سال 94 ، اين شهرداري را بر آن داشت كه در 6 ماه پاياني سال با انعطاف پذيري در بودجه و صرف جويي بتواند از ساير منابع نسبت به جذب بودجه مصوب اقدام كند.
نوروز زاده ادامه داد: موضوعي كه هم اكنون باعث مقروض شدن شهرداري بافق شده، سرعت در روند پيشرفت پروژه ها و طرح هاي عمراني است و به دلايل استراتژيك در برنامه ريزي صورت گرفته دربازه هاي زماني محدود شده است.
او گفت: به عنوان مثال زيرسازي و بخش عمده آسفالت بلوار كشاورز با مساحت بيش از 50 هزار مترمربع در كمتر از چند ماه به اتمام رسيد و همچنين يا وجود اينكه تملك املاك مسير بلوار وحشي بافقي جهت يك بازه زماني شش تا هشت ماهه طراحي شده خدا را شكر پيشرفت بسيار خوبي داشته و در خصوص پروژه مجموعه تفرجگاهي آبشار بافق نيز موضوع به همين منوال بوده است.
وي با بيان اينكه شهرداري بافق در حال حاضر از نظر بدهكاري به پيمانكاران بابت حجم گسترده كارهاي عمراني در بدترين وضعيت مالي قرار دارد خاطر نشان كرد: اما خوشبختانه مطالبات متعددي را دارد كه با همراهي و همدلي مسئولان شهر،ساز و كارهاي انديشيده شده تا مشكل مالي اين نهاد در ماهاي نخست سال 95 كاهش يابد.
اين مسوول در خصوص وضعيت و ميزان بدهي شهرداري بافق گفت: در حال حاضر قريب به 100ميليارد ريال بدهكاري در زمينه پروژه هاي عمراني و خدماتي و تملك املاك واقع در مسير طرحهاي عمراني خصوصا بلوار وحشي بافقي داريم كه با تمهيدات انديشيده شده مطمنيم به فضل خدا بدهي ها پرداخت و مشكلات رفع مي شود.
وي ضمن تقدير از سعه صدر و همكاري پيمانكاران شهرداري و مالكان درمسير طرح هاي اجرايي بويژه پروژه بلوار وحشي بافقي بيان كرد: هرچند در حال حاضر با دستان خالي كار مي كنيم اما اميدواريم با تامين منابع مالي شهرداري در روند سرعت خدمت رساني شهرداري در حوزه هاي مختلف عمراني و خدماتي خللي وارد نشود.
شهردار بافق به شعار امسال رهبر معظم انقلاب اشاره و تصريح كرد: اميدواريم در سال 95 با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر اقدام و عمل در زمينه اقتصاد مقاومتي كارهاي عمراني در مديريت شهري با سرعت بيشتر و هزينه هاي معقول تري انجام شود.
نوروز زاده با اشاره به فعاليت ها و عملكرد شهرداري بافق در سال 94 ياد آور شد: راه اندازي فاز 2 پارك آبشار، قطعات دوم و چهارم بلوار ميرغني زاده، بلوار كشاورز و پارك بانوان، روكش آسفالت معابر خصوصا ورودي شهر، بهسازي و آسفالت بسياري از معابر شهر، گل كاري گسترده فضاهاي شهري، بهسازي مبلمان شهري، توسعه فضاهاي سبز، حفر چاههاي جذبي و ايستگاههاي پمپاژ تخليه آبهاي سطحي، راه اندازي جايگاه سي ان جي، تملك املاك در مسير بلوارهاي شهدا ،آيت الله ميرغني زاده و پيرمراد ، محوطه سازي ميدان شهدا و همچنين بهسازي پياده روها، ساخت و نصب مجسمه وحشي بافقي، نصب آب نماها و نورپردازي اماكن از جمله مهمترين اقدامات سال گذشته اين شهرداري است.
بيش از 200 نيرو در شهرداري بافق به صورت رسمي، قرار دادي و پيمانكاري بخش خصوصي، كار خدمات رساني به شهروندان بافقي را انجام مي دهند.
طي دو سال گذشته توجه زيادي به گسترش فضاي سبز شهري ، مبلمان ، ايجاد پارك و بوستان تفرجگاهي از سوي شهرداري بافق شده به طوريكه سرانه فضاي سبز بيش از 2.5 متر افزايش داشته و بوستان تفرجگاهي آبشار بافق در نوروز امسال بيش از 23 هزار مسافر و گردشگر را به خود جلب كرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار