فرماندار اهواز با بیان این‌که 8 روستای حاشیه رودخانه کارون در اهواز در خطر سیل هستند، گفت: حجم آب رودخانه کارون در حال افزایش است و از شب گذشته کار ایجاد سیل‌بندهای موقت جهت پیشگیری از سیلاب آغاز شده است.
کد خبر: ۲۱۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 16 April 2016
اسماعیل ارزانی بیرگانی اظهار کرد: با نزدیک شدن سیلاب کارون به سمت اهواز و با توجه به این‌که حجم آب رودخانه کارون در حال افزایش است، از شب گذشته کار ایجاد سیل‌بندهای موقت جهت پیشگیری از سیلاب در مسیر شهرستان اهواز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز در حال اخطار به روستاهای حاشیه رودخانه هستیم و زمینه جابه‌جایی اهالی روستاها نیز فراهم می‌شود.

ارزانی بیرگانی با بیان این‌که 8 روستای حاشیه رودخانه کارون در اهواز از جمله روستاهای جعاوله، سید سلمان، سید نبی و منطقه بامدژ در خطر سیلاب هستند، ادامه داد: تاکنون اهالی 6 روستا جابه‌جا شده‌اند ولی برخی از خانواده‌های ساکن در این روستاها با وجود دستور تخلیه، هنوز در روستاها باقی مانده و حاضر به جابه‌جایی نشدند.

فرماندار اهواز اظهار کرد: جهت استقرار و اسکان اهالی روستاهای تخلیه شده، دو اردوگاه در الهایی و گبیر1 آماده‌سازی شده است.

وی افزود: همچنین در سوله‌های ذخیره گندم، چادرهایی با کمک هلال احمر خوزستان جهت اسکان روستاییان برپا شده و سه مدرسه نیز در این زمینه در اختیار داریم.

ارزانی بیرگانی بیان کرد: ستاد مدیریت بحران نیز جهت جابه‌جایی روستاییان به محل‌های اسکان موقت، چند دستگاه اتوبوس و کمپرسی را از شب گذشته فراهم کرده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار