مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان وضعیت سیلاب را در استان، كنترل شده عنوان كرد و گفت: خوشبختانه سیلاب پیش بینی شده در اهواز اتفاق نیفتاده است.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 15 April 2016
هاشم بالدی درباره پیش بینی ها مبنی بر ورود سیلاب قابل توجه به اهواز تا پنجشنبه شب، اظهار كرد: با پخش سیلاب و با توجه به خشكسالی های اخیر و خشك بودن زمین ها و كانال های مسیر، این آب توزیع شده و سیلاب پیش بینی شده در اهواز تا كنون اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به بارندگی های پنجشنبه شب در بالادست سد دز اظهار كرد: پیش بینی می شود در نهایت سیلابی با حجم دو هزار مترمكعب بر ثانیه در اهواز اتفاق بیفتد كه در ساعات آینده می توان تحلیل دقیق تری از شرایط ارائه كرد.

بالدی همچنین با تاكید بر اینكه تا كنون تلفات جانی بر اثر طغیان رودخانه ها و سیلاب در استان اتفاق نیفتاده است گفت: روز پنجشنبه در دزفول، اندیمشك و شوش مشكلاتی به واسطه طغیان رودخانه بوجود آمد كه حدود 26 روستا تخلیه شد و در سه مركز اسكان موقت در دزفول و شوش مستقر شدند.

وی همچنین با اشاره به بارندگی 65 میلیمتری در مسجدسلیمان اظهار كرد: در این شهرستان نیز بارندگی شدید موجب قطع درختان، آسیب رسیدن به تعدادی از منازل شهری و روستایی و آبگرفتگی معابر شده است.

بر اساس این گزارش، با طغیان رودخانه دز از بامداد پنجشنبه خوزستان و بالاآمدن آب رودها در مناطق ساحلی روبرو بوده است.

بیشتر مناطق روستایی و اراضی كشاورزی در این بین دچار خسارت شده اند.

دیروز پیش بینی شده بود كه سیلابی با دبی در حدود سه هزار مترمكعب بر ثانیه پنجشنبه شب وارد اهواز می شود كه باعث آبگرفتگی مناطق ساحلی این شهر خواهد شد، اما این اتفاق تا كنون رخ نداده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار