کد خبر: ۲۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 14 April 2016
تابناک گیلان: مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه نخستین جشنواره موسیقی معلولان امسال در گیلان برگزار خواهد شد گفت: ۴۱ هزارمعلول در گیلان شناسیایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان امروز(۲۶ فروردین) در مراسم افتاحیه مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گیلان در رشت اظهار کرد: معلولان گیلانی دارای استعدادهای هستند که بایستی از این قشر بیش از پیش حمایت کرد.

 

وی با بیان اینکه معلولیت نباید مانع از حضور افراد در اجتماع گردد گفت: با ایجاد مرکز فرا بخشی و با افزایش توانایی معلولان زمینه حضور این قشر توانمند بیش از پیش در جامعه فراهم خواهد شد.

 

پارسی اذعان کرد: اگر چه معلولان از لحاظ جسمی دارای ناتوانی‌های هستند ولی دارای هنرها و استعدادهای درخشانی هستند که بایستی با ایجاد امکانات رفاهی ارتقاء توانمندی این قشر را در اجتماع فراهم کرد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: معلولان گیلانی در رشته‌های مختلف ورزشی و علمی و هنری در کشور و عرصه بین المللی خوش درخشیده اند.

 

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره موسیقی معلولان امسال در گیلان برگزار خواهد شد.

 

مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: دولت برای دانش آموزان استثنایی بیش از دانش آموزان عادی هزینه متحمل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در دو دهه گذشته یک مدرسه استثنایی در گیلان بود گفت: اکنون خوشبختانه مدارس استثنانی در سراسر گیلان احداث شده است.

 

حاجتی افزود: دولت برای یک دانش آموز عادی بیش از 2 میلیون تومان هزینه اختصاص می‌دهد ولی برای یک دانش آموز استثنایی بیش از 14 میلیون تومان هزینه متحمل می‌شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: گیلان دارای نخبگان برجسته‌ای چه در افراد عادی و غیر عادی است که با حمایت و همکاری می‌توانند جایگاه گیلان را در کشور بیش از پیش درخشان کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار