معاون صنایع دستی استان اردبیل خبر داد؛
عبداللهی با تشکر از تمام فرمانداران سطح استان، خواستار حمایت بیش از پیش فرمانداری ها در اختصاص اعتبار برای حوزه صنایع دستی شد و خاطر نشان کرد: یکی از راه های اقدام عملی برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تقویت صنایع دستی است.
کد خبر: ۲۱۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 13 April 2016
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل از ایجاد کارگاه تولید و آموزش شال بافی به عنوان یکی از رشته های درحال فراموشی در شهرستان خلخال استان اردبیل خبر داد.

ایجاد کارگاه تولید و آموزش شال بافی در خلخال

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی با بیان این مطلب گفت: کارگاه تولید و آموزش شال بافی در شهرستان خلخال با تخصیص اعتبار از محل ایجاد و تجهیز کارگاه های هنرهای سنتی و تولیدات فرهنگی ایجاد می شود.

وی اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات ملی را 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: حفظ، احیا و گسترش صنایع دستی و هنرهای سنتی به عنوان صنعت مولد، زود بازده و بومی همراهی جدی مسئولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران را می طلبد.

عبداللهی از مستندنگاری شال بافی خلخال برای حفظ این هنر سنتی ارزشمند خبر داد و گفت: کارگاه متمرکز تولید و آموزش شال بافی نیز با هدف احیای این رشته ایجاد می شود.

وی شال بافی را یکی از صنایع دستی در حال فراموشی شهرستان کلور از توابع خلخال و جنوب استان اردبیل معرفی کرد و اظهار داشت: شال بافی نمادی از اصالت فرهنگ بومی منطقه خلخال در گذشته شناخته می شده است.

معاون صنایع دستی استان شال را پارچه پشمی ضخیم تک رنگ تهیه شده از پشم گوسفند مورد استفاده برای البسه مخصوص و پوشاک گرم از جمله کت، پالتو، شلوار، کلاه، شال گردن، شال کمر، جلیقه و چادر شب، رومیزی، رو تختی، روسری و غیره توصیف کرد و یادآور شد: این هنر ارزشمند تا به امروز به همان شیوه‌ی قدیمی و سنتی رواج دارد.

این مقام مسئول با تشکر از تمام فرمانداران سطح استان، خواستار حمایت بیش از پیش فرمانداری ها در اختصاص اعتبار برای حوزه صنایع دستی شد و خاطر نشان کرد: یکی از راه های اقدام عملی برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تقویت صنایع دستی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار