از دولت می‌خواهیم جدی‌تر و به دور از سیاست و جناح‌گرایی و برای مردم، انقلاب و کشور بیش از گذشته کار کند. اگر خمس معادن پرداخت شود، می‌توان از محل آن برای تبلیغ و ترویج دین اسلام بهره گرفت
کد خبر: ۲۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 11 April 2015

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه یزد با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: دخت نبی مکرم اسلام، شخصیتی برجسته و کامل بوده‌اند و مادران و دختران ما باید به ایشان اقتدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمن از زمانی که علیه ما دست به تحریم‌های یک طرفه زد، گرچه مشکلاتی ایجاد شد اما وضعیت و جایگاه ایران در دنیا بهتر شد و کار علمی و پیشرفت‌های هسته‌ای ما شدت گرفت و به درجه‌ای از پیشرفت رسیدیم که حتی دشمنان نیز انتظار آن را نداشتند.

ناصری با بیان اینکه ما امروز به پیشرفت در همه زمینه‌ها از جمله انرژی هسته‌ای رسیده‌ایم و آنها نیز هیچ کاری از دستشان بر نمی‌آید، خاطر نشان کرد: دولتمردان ما در مذاکرات از خط قرمزها عدول نخواهند کرد و تا لغو کامل تحریم‌ها، هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مردم ما نباید از حرکت‌های جهادی دور شوند و به امید برداشتن تحریم‌ها و انجام توافق، از کار جهادی غافل شوند بلکه باید با ادامه مسیر خود، منتظر بمانیم تا سیر توافقات طی شود.

امام جمعه یزد در مورد حمله عربستان به مین نیز عنوان کرد: امروز آل سعود جاهلیتش گل کرده و بمب‌ها را بر سر مردم یمن می‌ریزد زیرا مردم یمن می‌خواهند مستقل شوند اما اینها می‌خواهند که یمن مستعمره عربستان باشد و ناراحت هستند که چرا یمنی‌ها پیام انقلاب را فهمیده و درک کرده‌اند.

ناصری در مورد شرایط سوریه نیز ادامه داد: مردم سوریه باید دست به دست هم بدهند و استقلال خود را به دست آورند و از شرایط کنونی نجات پیدا کنند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور ترکیه نیز که به ایران سفر کرد، به نصیحت‌های رهبری توجه کند و آن را نقشه راه خود قرار دهد تا بتواند دشمن را از بین ببرد و روی اسرائیل را سیاه کند و تروریست‌های منطقه را نابود کند در غیر این‌صورت، بازیچه دست اسرائیل و تروریست‌های منطقه خواهد شد و کشور ترکیه نیز مانند برخی کشورهای منطقه دچار تنش و آشوب خواهد شد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطر نشان کرد: از دولت می‌خواهیم جدی‌تر و به دور از سیاست و جناح‌گرایی و برای مردم، انقلاب و کشور بیش از گذشته کار کند.

ناصری به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد داد قوانینی در حوزه مالیات وضع کنند تا برخی اقدامات خیر و خداپسندانه، از مالیات معاف شوند همانگونه که در گذشته سازندگان مسجد و مدرسه و... از مالیات معاف بودند یا بخشی از مالیات آنها کسر می‌شد.

وی تاکید کرد: اگر این شیوه اعمال و قوانین جدید در این زمینه وضع شود، افراد خیر و نیکوکار نیز به پرداخت مالیات تشویق خواهند شد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمن علیه نظام اسلامی و دین اسلام شدت گرفته است، اظهار داشت: باید در کشور اسلامی بتوانیم یک ردیف بودجه‌ای به جز بودجه دولتی، در نظر گرفته شود تا دست ما نیز برای مقابله با دشمن در فضاهای مختلف به ویژه فضای مجازی باز باشد.

وی، بهره‌مندی از سهم معادن در این زمینه را یکی از راهکارها دانست و افزود: اگر خمس معادن پرداخت شود، می‌توان از محل آن برای تبلیغ و ترویج دین اسلام بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار