سرپرست فرمانداری شهرستان دنا
سرپرست فرمانداری دنا ابراز کرد: اماکن پیشنهادی نیازمند تدوین پروژه ای برای تامین منابع مورد نیاز است که در گام اول مسئله تملک نقاط مورد نظر که در اختیار منابع طبیعی ،محیط زیست و بخشی نیز در اختیار بخش خصوصی است در دست اقدام قرار گرفته است
کد خبر: ۲۱۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 12 April 2016
به گزارش سفیر دنا عباس بهشتی روی سرپرست فرماندار شهرستان دنا در گفت و شنود با خبرنگار سفیر دنا به موضوع آرامستان شهر سی سخت و مسایل پیرامون آن پرداخت .
 
در این گفت و گوی اختصاصی سرپرست فرمانداری دنا به مسئله انتقال آرامستان شهر سی سخت و تصمیمات گرفته شده در این زمینه اشاره کرد،بهشتی روی در این باره به خبرنگار سفیر دنا گفت:در نگاه توسعه محور به شهر سی سخت به عنوان مرکزشهرستان دنا در کنار چندین پارامتر مهم یکی از مولفه های مهم موضوع آرامستان است که برای این موضوع طبق آیین نامه مقررات بهداشتی علوم پزشکی آرامستانها عمل می شود، وی با اشاره به شرح وظایف وزارت بهداشت در این زمینه گفت:در این آیین نامه که دارای چندین سر فصل کلی است ،موقعیت ،مکان و مساحت آرامستان ،شرایط عمومی و ملزومات آرامستان و مسئله حمل و نقل متوفی و شرایط غسال خانه بهداشتی و تمامی جوانب در نظر گرفته شده است.
 
بهشتی روی افزود:اجرای این دست از قوانین با خرد ورزی چند مجموعه اداری مرتبط در این خصوص صورت میگیرد که به علت وضعیت اضطرار حاکم بر آرامستان شهر سی سخت این کمیته در شهرستان دنا تشکیل شده و در اولین حرکت اقدام به دعوت از معتمدین ،اعضای شورای شهر ،نماینده فرمانداری،شهردار و نمایندگانی از ادارات تخصصی دراین زمینه کرده است تا اقدامات اولیه و شناسایی سه مکان پیشنهادی صورت گرفت.
 
سرپرست فرمانداری دنا ابراز کرد: اماکن پیشنهادی نیازمند تدوین پروژه ای برای تامین منابع مورد نیاز است که در گام اول مسئله تملک نقاط مورد نظر که در اختیار منابع طبیعی ،محیط زیست و بخشی نیز در اختیار بخش خصوصی است در دست اقدام است،وی افزود:در مرحله برآورد هزینه ها و زیر ساختها و امکانات مورد نیاز نیازمند فرصتی برای ادامه فعالیت هستیم که باید با بهره گیری حداکثری از فضای موجود آرامستان کنونی زمان لازم برای انجام اقدامات لازم صورت بگیرد.
 
بهشتی روی به وجود زمینهایی در مجاورت مصلای شهر و حوزه علمیه خواهران که دارای مالکیت دولتی است اشاره کرد و گفت:با درخواست از شهرداری سی سخت برای ارائه یک طرح شهری در این منطقه در صدد تملک این مکان به نام شهرداری هستیم.
 
 سرپرست فرمانداری دنا به موضوع وقف زمینهای مورد نظر برای گسترش آرامستان توسط مردم اشاره کرد و خاطر نشان کرد:اولین و مهمترین مسئله ای که در موضوع وقف وجود دارد مشخص بودن شخص واقف است که طبق بررسی های مختلف سندی دال بر مالکیت حقیقی و یا وقف وجود نداشته ،هرچند ادعایی بین عامه مردم وجود دارد ولی مستند قانونی در این زمینه وجود ندارد،وی افزود:هر دستگاه دولتی یا اشخاص حقیقی ادعایی مبنی بر مالکیت این اراضی دارد باید به صورت قانونی عمل کند.
 
وی تاکید کرد:مجموعه فرمانداری دنا در صدد است اراضی مد نظر برای گسترش آرامستان را برای ایجاد زیر ساختها و نیازمندیهای توسعه ای در شهر سی سخت در اختیار شهرداری قرار دهد.
 
سرپرست فرمانداری دنا به قانون خروج آرامستانها برای سراسر شهرهای کشور اشاره کرد و بیان کرد:اجرای این قانون بستگی به توان و ظرفیت اداری و نیازمندی های هر شهر و منطقه دارد که این اقدام در دو شهر پاتاوه و مارگون نیز صورت گرفته و آرمستانهای این شهرها از دل شهرها به نقاطی با فاصله چند کیلومتری منتقل شده اند.
 
وی افزود:سیاست ما در این موضوع سیاست توسعه ای شهر است چرا که وجود آرامستان در درون شهرها مسایل بهداشتی خاص خود را می طلبد که در حوزه تهدید منابع آب،بهداشت ،محیط زیست قرار میگیرد.
 
سرپرست فرمانداری دنا ابراز داشت:به استناد بخش اول آیین نامه که به موضوع مکان و موقعیت اشاره میکند آمده است فاصله آرامستان ها تا مرکز شهر باید ده کیلومتر باشد که امیدواریم در آینده ای نزدیک اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار