مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 12 April 2016
احمدرضا لاهيجان زاده هنر و فيلم را ابزاري مناسب براي فرهنگ سازي دانست و افزود: جشنواره هاي زيست محيطي، فرصت آموزش مسائل مرتبط با محيط زيست را براي ما فراهم مي كنند.

وي با اشاره به تاريخچه جشنواره فيلم سبز در ايران گفت: پنجمين دوره اين جشنواره پس از وقفه 10 ساله از 24 تا 31 ارديبهشت امسال همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

لاهيجان زاده از ويژگي هاي اين دوره را ارسال بيش از يك هزار اثر به دبيرخانه جشنواره عنوان كرد و افزود: از اين مجموع 200 اثر خارجي از كشور هاي آلمان، فرانسه، ايتاليا، آمريكا و لهستان و 800 اثر نيز از هنرمندان داخلي رسيده كه قرار است پس از بازبيني و انتخاب آثار برتر 120 تا 150 اثر در بخش هاي كودك، طبيعت و صنعت به مدت 60 ساعت در طول برگزاري جشنواره به نمايش گذاشته شود.

وي با اشاره به حضور آثاري از سوي هنرمندان خوزستان در اين جشنواره اظهار كرد: با توجه به تنوع زيستي ويژه و مشكلات زيست محيطي خوزستان، هنرمندان از مسائل زيست محيطي اين استان غافل نشده و در اين زمينه مستندهاي خوبي تهيه كرده اند.

لاهيجان زاده با درخواست مشاركت همه مسئولان در برگزاري اين جشنواره خواستار اطلاع رساني همه دستگاه هاي برگزار كننده براي حضور مردم در خوزستان براي ديدن اين فيلم ها شد.

به گفته وي، در اين جلسه نمايندگان نهادها، ادارات و شركت هاي خوزستان از برگزاري جشنواره استقبال كرده و آمادگي خود را براي برگزاري اعلام كردند.

بر اساس اين گزارش، اين جشنواره در سال 1377 با شعار 'تنها يك زمين داريم، حفظش كنيم' آغاز شد. دور دوم جشنواره در سال 1379 با شعار 'محيط زيست در آيينه گفت و گوي تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار 'انسان محور توسعه پايدار' و دور چهارم در سال 1384 با شعار 'آموزش براي توسعه پايدار' برگزار شد.

در مجموع چهار دوره برگزار شده، يك هزار و 934 فيلم نمايش داده شدند كه از اين ميان يك هزار و 585 اثر از ايران، و 349 اثر از كشورهاي ديگر به جشنواره ارسال شده بودند.

اهداف اين جشنواره فرهنگسازي و ارتقاي آگاهي مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محيط زيست، ايجاد زمينه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محيط زيست و ترويج و ارتقاي سطح كيفي محصولات فرهنگي هنري و سينمايي در حوزه محيط زيست عنوان شده است.

خوزستان در آخرين دوره اين جشنواره جزو استان هاي برتر در برگزاري، معرفي شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار