مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور گفت : اين صندوق از كسب و كارهاي نوپا بويژه در روستاها و مناطق محروم حمايت مي كند بگونه اي كه واحدهاي مورد نظر بتوانند در يك دوره دو تا سه ساله روي پاي خود بايستند.
کد خبر: ۲۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،اصغر نورالله زاده  در نخستين نشست شوراي اشتغال استان يزد در سال 95 اعلام كرد: صندوق كارافريني اميد بعد از مجوز گرفتن از بانك مركزي و تغيير نام حمايت از كسب و كار خرد را به عنوان حلقه گمشده تامين مالي اشتغال در دستور كار قرار داد.

وي افزود: بر همين اساس و با توجه به اينكه يكي از اولويت هاي اقتصادي حمايت از كسب و كارهاي خرد بود، صندوق كارآفريني اميد از اين كسب و كارها حمايت كند.
مديرعامل صندوق كارآفريني اميد با اشاره به حمايت از كسب و كار در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته ادامه داد: در سال 1335 معادل 70 درصد جمعيت كشور روستايي بوده ولي در سال 95 آمار جابجا شده و الان جمعيت شهري 70 درصد و جمعيت روستايي 30 درصد شده است.
وي خاطرنشان كرد: در تهران و شهرهاي بزرگ بانكهايي هستند كه هر كسي با توان پرداخت سود خود، مي‌تواند وام دريافت كند ولي در روستاها اين دسترسي ها سخت‌تر است از اين رو دولت بايد در اين حوزه‌ها ورود پيدا كرده و هم دسترسي ها را افزايش داده و هم اينكه سود حاصل از تسهيلات را كاهش دهد.
مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور با اشاره به اينكه عمده اين كسب و كارها از سوي جوانان ايجاد مي‌شود، اضافه كرد: معتقديم در كنار حمايت از فعاليت جوانان بايد از فعاليت كساني كه رسمي يا غيررسمي هستند، بويژه بنگاه‌هايي كه غيررسمي نيستند حمايت شود.
نورالله‌زاده تاكيد كرد: هرجايي كه رسميت و توان مالي پايين تر باشد اين صندوق حاضر مي شود و در عين حال در جايي كه رسميت دارد و توان مالي هم بالاست، بانكها فعاليت مي‌كنند.
وي حمايت از بخش هاي توليدي را معطوف به بازار با رويكرد توليد انبوه به عنوان مدل بومي كسب و كار ايران عنوان كرد و گفت: اين مدل دو مزيت منطقه اي و نياز بازار را به همراه دارد.
اين مسؤول ادامه داد: در اين طرح ، ساماندهي 9 محصول همچون چرم و مصنوعات چرمي، فرش، مصنوعات زيورآلات، تراش سنگهاي قيمتي، اسباب بازي، سرگرميهاي فكري و بازيهاي كودكان و پوشاك مدنظر اين صندوق است.
مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور اضافه كرد: به عنوان مثال مصرف پوشاك زياد است در روسري 250 ميليون قطعه مصرف داريم در حالي كه 10ميليون قطعه بيشتر در داخل توليد نداريم و در اين خصوص در برخي نقاط همچون گنبد و يزد سرمايه گذاري كرده ايم.
نورالله‌زاده خاطرنشان كرد: در استان يزد روسري شال مورد حمايت قرار گرفته و اميدواريم كه بتوان اين صنعت را توسعه داد و نياز استان يزد را رفع نمايد.
وي با اشاره به اينكه ايران بزرگترين مصرف كننده و واردكننده اسباب بازي و محصولات فكري يا دومين مصرف كننده زيورآلات در خاورميانه است، گفت: همه اينها قابل توليد در واحدهاي كوچك است و مي‌توان با نگاهي بزرگ، بخشي از اين موارد را سامان دهيم.
وي گردشگري و بوم گردي را صنعت مهم يزد خواند و گفت: مي توان سرمايه گذاري هاي خوبي بويژه در گردشگري تاريخي ، طبيعت گردي و گردشگري خدمات بويژه در پزشكي و درمان انجام داد چون استان يزد در اين زمينه ظرفيت بسيار زيادي دارد.
مديرعامل صندوق كارآفريني اميد كشور
خاطرنشان كرد: در حوزه گردشگري در حوزه جاذبه ها جايگاه 13داريم در حالي كه در حوزه زيرساختهاي گردشگري جايگاه 119 جهان را داريم كه با توجه به جاذبه‌هاي بسيار زياد گردشگري ايران، اين جايگاه اصلا شايسته نيست.
نورالله زاده تقويت شبكه بخش حمل و نقل، غذا و رستوران را از جمله لازمه‌هاي تكميل زيرساخت در زمينه گردشگري دانست و گفت: بحث آموزش ارتباط و ارائه خدمات به گردشگران و فراگيري زبان هم يكي ديگر از اقداماتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي با تاكيد بر تكميل زنجيره ارزش خدمات گردشگري در يزد تصريح كرد: در صورتي كه اين كار مورد توجه قرار گيرد، فرصتهاي كسب و كار به صورت خوبي در كشور فراهم مي‌شود و به اين شكل مي‌توانيم نقش موثري در اقتصاد مقاومتي ايفا كنيم و به تقويت توليد داخل در زمينه‌هاي مختلف بپردازيم.
اين مسؤول گفت: فعال كردن و سرمايه گذاري در بخش صنايع دستي نيز مي تواند مورد توجه باشد ضمن آنكه مي توانيم با حمايت از مواردي كه ذكر شد نقش هرچند كوچك اما موثري در اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.
وي در پايان با تجليل از روند بازسازي بافت تاريخي و سرمايه گذاري در آن ياد آور شد: يزد در اين بخش همچنان پيشتاز كشور بوده و الگوي ساير استانها و اين امر ناشي از پابه كار بودن و علاقه يزدي ها به كسب و كار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار