معاون وزیرنفت:
تابناک: معاون وزیرنفت گفت: ابتکار و خلاقیت همیشه از اصفهان شروع می شود و این بار نیز راه اندازی جایگاه های کوچک بنزین از اصفهان کلید خورد در حالی که در نظر داشتیم این اقدام را در تهران اجرایی کنیم.
کد خبر: ۲۰۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 10 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان، یکی از مشکلات همیشگی شهر اصفهان و برخی شهرهای همجوار کمبود جایگاه سوخت گیری برای وسایل نقلیه بود که البته گران بودن زمین در شهر اصفهان به این مشکل دامن زده بود.

در سال های اخیر هرچند مشوق هایی برای حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در این بخش از سوی بخش های مختلف در نظر گرفته شد اما در نهایت هزینه بالای نگهداری این جایگاه ها در شرایط رکود تورمی و نیز تحمیل هزینه زمین جایگاه به سرمایه گذار سبب شد تا بخش خصوصی هم رغبت چندانی به این امر نشان نداده و پا به میدان سرمایه گذاری نگذارد.

شرایط کمبود جایگاه عرضه سوخت در شهر اصفهان کجدار و مریض راه خود را طی کرد تا اینکه در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان که اصفهان عنوان شهر خلاق را از یونسکو دریافت کرد، امر عرضه سوخت به مردم با ایده ای جدید اما کاربردی در نصف جهان اجرایی شود.

از همین رو 17 جایگاه عرضه سوخت با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی با مشارکت شهرداری اصفهان در اصفهان روز گذشته افتتاح شد.

عباس کاظمی در مراسم بهره برداری از 17 جایگاه سوخت کوچک در اصفهان اظهار کرد: با ابتکار متخصصان شهر اصفهان در پالایشگاه این کلانشهر در مرحله اول نفت و گاز یورو 4 تولید شد و اکنون بنزین یورو 4 که در شهر های پاریس و لندن می باشد تولید و توزیع می شود.

وی افزود: با توسعه این جایگاه های کوچک سوخت بنزین شاهد کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها برای رسیدن به پمپ بنزین ها هستیم.

معاون وزیر نفت بیان کرد: با طراحی سه مکانیزم این جایگاه ها بخارات بنزین را جذب می کند و از این پس همه جایگاه ها موظف هستند این سیستم را رعایت کنند

کاظمی خاطر نشان کرد: افزایش پمپ بنزین کوچک برای اقتصاد جایگاههای بزرگ نگرانی ایجاد نمی کند.

وی افزود: در تهران طالب این سرمایه گذاری هستیم تا این جایگاه ها توسعه یابد.

کاظمی اذعان کرد: مسایل ایمنی در طرح دیده شده و با انتخاب شیوه جدید جایگاه های کوچک بنزین طراحی شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که برای اولین بار شکل نوین شهرسازی را در اصفهان مشاهده کردیم اضافه کرد: اگر وضعیت کنونی اصفهان در بررسی 4 آلاینده با گذشته را مقایسه کنیم شاهد آن هستیم که وضعیت بهتر شده است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار