مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از وجود 12 هزار موقوفه در استان خبر داد و گفت: نیازهای امروز جامعه تغییر کرده و باید در آگاهی و آشنایی واقفان و خیرین به نیازهای اساسی جامعه تلاش کرد.
کد خبر: ۲۰۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 09 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد 21 فروردین ماه در گردهمایی مسئولین حراست دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به آیات سوره مبارکه عصر اظهار کرد: خداوند در این سوره به زمان که مفهوم مقدسی است قسم خورده است و این در حالی است که اکثریت انسان‌ها از گذشت سرمایه عمر غفلت دارند.


وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح و توصیه به نیکی، صبر و مقاومت است که جامعه را از آسیب نگه می‌دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال و در جوار بارگاه رضوی افزود: این سخنان باید در لحظه لحظه کارکرد ما به عنوان یک منشور حفظ شود.

عادل وقف را بارزترین مصداق انفاق برشمرد و اظهار کرد: وقف یک نهاد ممتاز دینی است که وظیفه دارد تکالیفی را که شرع و قانون برایش تعیین کرده را به انجام رساند.

وی افزود: مردم متدین دارالعباده یزد همواره در امور خیر پیش‌قدم بودند و می‌بینیم که با وجود 12 هزار موقوفه، استان یزد پنجمین استان در کشور به لحاظ تعداد موقوفات است.

حجت‌الاسلام عادل تاکید کرد: سند بالا دستی ما علاوه بر قوانین و آیین‌نامه‌ها، وقف‌نامه است که باید در هر موقوفه نیات واقفین اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با تشریح مسائل شرعی موضوع وقف گفت: طبق نظر و فتوای مقام معظم رهبری بر متولی واجب است عوائد موقوفه را به نرخ عادله روز کسب کند و در راه اجرای نیت واقف هزینه نماید.

وی افزود: ما به عنوان متولی وقف امانت‌دار هستیم و حتی اجازه تخفیف هم در اجاره بهای موقوفات نداریم لذا باید در این خصوص به جامعه مسائل شرعی وقف را آگاهی بخشی کرد تا این فرهنگ نهادینه شود.

عادل گفت: حفظ و بازگرداندن حقوق موقوفات به یک همت و اراده عمومی و همگانی نیاز دارد اگر چه همه همکاران ما تمام تلاش خود را در این رابطه به کار بسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه وقف برای رفع نیازهای جامعه است افزود: به نظر می‌رسد که نیازهای جامعه امروزی تغییر کرده و باید در عرصه‌های علمی، آموزشی، سلامت و درمان، جوانان و غیره اطلاع‌رسانی کرد تا همت والای واقفین و خیرین در این حوزه‌های منجر به وقف جدید شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد برخی نیات وقف‌نامه‌های گذشتگان را یادآور شد و تصریح کرد: در وقف‌های قدیمی نیاتی از جمله شبیه‌خوانی و تعزیه‌داری که هنر آن روز بود دیده می‌شود و اما هنر امروز ساخت سریال مختار نامه است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی موقوفات در استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار