مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: مبارزه با سن غلات در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی استان انجام گرفته است.
کد خبر: ۲۰۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 07 April 2016

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: مبارزه با سن غلات در بیش از 3 هزار هکتار از اراضی استان انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا،"شهرام پیشه‌ور" اظهار کرد: مبارزه با سن غلات از 10 فروردین در مزارع استان آغاز شده بود اما به علت وقوع بارندگی و عدم امکان حرکت ادوات در مزارع متوقف شد.

وی تصریح کرد: پس از قطع بارندگی‌ها مبارزه با سن در سطح مزارع از 14 فروردین مجددا آغاز شده و تا کنون در شهرستان‌های تویسرکان، ملایر و نهاوند در 3 هزار و 983 هکتار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن غلات در سایر شهرستان‌ها به تدریج آغاز خواهد شد، افزود: براساس پیش‌بینی اولیه آمادگی مبارزه با سن غلات در 300 هزار هکتار از اراضی استان وجود دارد و هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تامین سموم در استان نخواهیم داشت.

پیشه‌ور با اشاره به بارندگی‌ها و کاهش دمای استان، عنوان کرد: بارندگی‌های اخیر باعث بهبود رشد رویشی گیاهان شده و از طرفی کاهش دما به کُند شدن فعالیت زیستی آفت کمک می‌کند و مبارزه با سن براساس درصد آلودگی قابل کاهش است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان عملکرد مبارزه با سن غلات در استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در دو سال گذشته مبارزه با سن غلات خوب بوده به‌طوریکه درصد سن‌زدگی غلات استان کمتر از 2 درصد مجاز بوده است.

وی درخصوص مبارزه بیولوژیک با سن غلات اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک در سال‌های گذشته در سطح کمی صورت گرفت اما به علت هزینه بالا و نداشتن توجیه اقتصادی در حال حاضر اجرا نمی‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار