معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شاخص‌های بهداشتی و سلامت در استان اردبیل با اجرای طرح تحول سلامت وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته است.
کد خبر: ۲۰۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 06 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صادق حضرتی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت و سلامت در اردبیل اظهار کرد: در قالب بسته‌های متنوع طرح تحول سلامت که در دولت تدبیر و امید با جدیت دنبال می‌شود، اقدامات خوب و مؤثر کیفی در بهبود شرایط بهداشتی و سلامتی استان اردبیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کنار همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در بهبود شرایط بهداشتی و ارتقا مؤلفه‌های سلامت بحث امحا و دفع درست پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی به شکل عفونی با تاکیدات کارگروه‌های ویژه حوزه جمع‌آوری پسماند و دفن بهداشتی آن انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر همه بیمارستان‌های استان اردبیل به سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای بخش بهداشت و درمان مجهز شده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ما برای اینکه بتوانیم در واحدهای کوچک درمانگاهی، مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها زباله‌های عفونی را کم‌خطر کنیم با راه‌اندازی مرکز سامانه جدید از این مراکز خواسته‌ایم تا با انعقاد قرارداد نسبت به خرید خدمات از این مجموعه‌های بخش خصوصی اقدام کنند.

حضرتی افزود: در کنار این امر مهم موضوعات و مسائل پیشگیری در حوزه بهداشتی و درمانی و برخی دیگر از اقدامات اساسی در بخش ارتقای سلامت و عافیت افراد جامعه انجام می‌شود تا زمینه خوبی برای بهبود شرایط در این حوزه به وجود آید.

وی با گرامیداشت روز جهانی سلامت و بهداشت و توجه کشورمان به تحقق شعارهای سالانه که از سوی سازمان بهداشت جهانی تعریف می‌شود، بیان کرد: همه ساله براساس همین موضوعات و مسائل راهکارهای درست و منطقی در افزایش مسائل ایمنی و بهداشت انجام می‌شود که در این باب برخی هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریز‌ها نیز به انجام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار