مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: میزان تزریق گاز روزانه به میدان نفتی آغاجاری در هفته دوم فروردین‌ماه به 54 میلیون مترمکعب رسید که این نشانگر شکسته‌شدن رکورد تزریق گاز در این میدان است.
کد خبر: ۲۰۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 06 April 2016

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی‌پور در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، از افزایش میزان تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری خبر داد و اظهار کرد: در هفته دوم فروردین تزریق گاز به این میدان در یک روز به 54 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به تحقق کامل برنامه ابلاغی در خصوص تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال گذشته اظهار کرد: برنامه تولید نفت و مایعات گازی این شرکت نیز بیش از 96 درصد محقق شد.  

عالی‌پور در تشریح عملکرد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال 94 عنوان کرد: سال گذشته تعداد 9 هزار و 336 عملیات مهندسی و درون چاهی و یک‌هزار و 905عملیات تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی اجرا شد.

وی افزود: همچنین تعمیرات اساسی ماشین‌های دوار 155 و بیش از چهار و 630 عملیات در حوزه تعمیر اساسی شیرآلات فرآیندی و ایمنی انجام شد.

عالی‌پور بر ضرورت راه‌اندازی پروژه‌های مرتبط با تولید و افزایش کیفیت نفت خام تولیدی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید و تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای نمک‌زدایی رگ سفید یک و گچساران3 در اولویت‌کاری این شرکت قرار دارد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تولید روزانه بیش از 2 میلیون و 750 هزار بشکه نفت خام، بزرگترین تولید‌کننده نفت خام کشور است و بر اساس برنامه‌های ابلاغی، تولید نفت خام در این شرکت تا پایان خردادماه امسال، به حدود سه میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گفته عالی‌پور، آخرین رکوردگیری‌های تولید نفت خام در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نشان داد، این شرکت توان لازم را برای بازگشت به تولید عادی دارد، به همین دلیل فعالیت‌های لازم را برای افزایش تولید در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار