حجم ضمانت های مورد حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور از 3 میلیارد تومان به 5 میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۲۰۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 05 April 2016
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز در بازدید از شهرک صنعتی گمبرون بندرعباس گفت: به حداقل رساندن روند اداری در سیستم های بانکی ،تامین مواد اولیه واحد های صنعتی بدون مراجعه به بانک و سرعت بخشیدن به گردش نقدینگی واحدهای صنعتی از جمله اهداف این افزایش حجم ضمانت است.

علی یزدانی افزود: سرمایه ثبتی صندوق ضمانت سرمایه گذاری 125 میلیارد تومان است که میزان سرمایه صندوق تا بیش از 5 برابر امسال افزایش می یابد.

وی گفت: با انعقاد تفاهمنامه با فرا بورس مقرر شد بخشی از صنایع کوچک با پیوستن به شهرک های بزرگ صنعتی از طریق فرابورس تامین مالی شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال همچنین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی با استفاده از منابع دیگر صندوق های تحت پوشش وزارت صنعت معدن تجارت با ضمانت نامه های مشترک تامین می شود.

یزدانی افزود: در کشور بیش از 88 هزار واحد صنعتی مستقر است که 80 هزار واحد صنایع کوچک زیر 50 نفر اشتغال هستندکه نیازمند حمایت های مالی بیشتری هستند.

یزدانی افزود: در کشور 944 شهرک و ناحیه صنعتی وجود داردکه 42 درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع کوچک است و 17 درصد این واحدهای راکد و یا زیر 50 درصد فعالیت دارند.

وی گفت: امسال با تشکیل کمیته ای در کل کشور با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت و خانه های صنعت و اتاق های بازرگانی استانها تلاش می شود واحدهای غیر فعال و زیر ظرفیت شناسایی و مشکلاتشان حل شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با استفاده از پتانسیل شرکت های مشاوره ای و پارک های علم و فناوری و مراکز کسب و کار و دانشگاها جهت ارتقا کیفیت و بهره وری صنایع و تامین منابع مالی و اصلاح خط تولید و فروش و بازاریابی گام های بزرگی برداشته شود. 

یزدانی با اشاره به واگذاری زمین برای استقرار 765 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور گفت: امسال شهرک هایی که در نقاط تقاضا محور و کمتر توسعه یافته قرار گرفته اند ، افزایش قیمتی نخواهد داشت.

وی گفت: ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی در نقاطی که سرمایه گذار و متقاضی بیشتر باشد از دیگر سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت در سالجاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار