کد خبر: ۲۰۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 April 2016


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف از مهمترین برنامه‌های سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهین‌دخت مولاوردی ظهر امروز در همایش زنان خودباوری و تعالی جامعه که در کانون امام علی(ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در این معاونت توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در این راستا و برای اینکه بتوانیم از توانایی‌های زنان نیز در مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کنیم لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع و اساسی را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه عدالت جنسیتی یعنی اعتدال در تمام عرصه‌ها مد نظر است که در این راستا امیدواریم بتوانیم گام‌های مهمی را در جهت مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف گام‌های اساسی را برداریم.

مولاوردی یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را تعامل و همدلی عنوان کرد و بیان داشت: باید با تکیه به اقصاد مقاومتی شرایط اقتصادی کشور را به سمت جلو حرکت داده و تحولات اساسی را در این زمینه ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرامین مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی باید به درستی اجرایی شود تصریح کرد: مشکلات اقتصادی نمی‌تواند در ظرف مدت یک سال از بین برود چرا که این مشکلات یک ساله ایجاد نشده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در این راستا باید تمام تلاش و تعامل خود را برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه به کار گیریم و چالش‌های موجود در بخش اقتصادی را از بین ببریم.

مولاوردی در ادامه سخنان خود بر ایجاد بسترسازی‌های مختلف و رفع قوانین دست و پاگیر در حوزه اقتصادی تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت توسعه اقتصادی و ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی است لذا باید از این مهم استفاده شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های زنان را در حوزه اشتغال و اقتصاد مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: نیمی از سرمایه‌های انسانی ما را زنان تشکیل می‌دهند که با استفاده از ظرفیت‌های زنان می‌توانیم در توسعه کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور گفت: باید زنان را در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باور داشته باشیم لذا در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه زنان برای استفاده از توانایی‌های آنان در نظر گرفته شده است.

مولاوردی بیان داشت: در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کشور در حوزه زنان و به ویژه در استان البرز طرح ریزی شده است

در این همایش از اسوه‌های صبر و استقامت زنان شهید، جانباز و کارآفرین استان البرز تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار