با تشکیل کمیته کارآفرینی در دانشگاه تبریز، فعالیت های مختلف کارآفرینی در این دانشگاه آغاز شده است.
کد خبر: ۲۰۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 05 April 2016
به گزارش تابناک  تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته کارآفرینی دانشگاه، گفت: کمیته کارآفرینی متشکل از مدیران بخش کارآفرینی دانشگاه، اعضای هیأت علمی و فعالان بخش صنعت و کارآفرینی تشکیل گردیده و جلسات متعددی را تشکیل داده است.
دکتر محمد مقدم واحد، با اشاره به لزوم آشنایی با مفاهیم و ارتقای فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه، اضافه کرد: در این راستا 9 مورد سمینار و کارگاه، تحت عنوان"مسیر آینده شغلی من" برای 1800 از دانشجویان و کارگاه کارآفرینی  با موضوع "دانشگاه کارآفرین زیربنای توسعه پایدار" با سخنرانی مهندس تقی قیصری، رئیس هیأت مدیره انجمن خدمات مهندسی صنعتی ، برای  اعضای هیأت علمی، از ابتدای سال تحصیلی توسط مدیریت امور فناوری و با همکاری دانشکده¬های مختلف برگزار شده است.
وی،  با تاکید بر افزایش تعداد کانون های کارآفرینی دانشگاه، از تشکیل 3 کانون کارآفرینی جدید خبر داد و گفت: کمیته کارآفرینی دانشگاه مجوز فعالیت برای سه کانون با عناوین "علوم گوهر" (در زمینه سنگ¬های قیمتی)، "شکوفا"  (در زمینه علوم تربیتی و روانشناسی) و "صنایع غذایی" با محوریت تولید محصولات غذایی فراسودمند" را صادر نموده است .
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز افزود:  برای سال 95 برنامه های مختلفی در حوزه کارآفرینی  شامل برگزاری سمینارها و کارگاه¬های کارآفرینی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان، بزرگداشت هفته جهانی کارآفرینی، برگزاری نشست با کارآفرینان برتر کشوری و  برگزاری مسابقات استارت آپ ویکند در نظر گرفته شده است.
     دکتر مقدم واحد، یادآور شد: به منظور هدفمند نمودن برنامه ها در بخش کارآفرینی و پس از جلسات متعدد کمیته کارآفرینی، پیش نویس سند چشم انداز ده ساله¬ای تدوین گردیده و برای تصویب نهایی به هیات رئیسه دانشگاه ارجاع داده شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار