مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان آبدانان گفت: تاكنون دو هزار واحد مسكوني در بخش زلزله زده كلات مورموري از توابع اين شهرستان بازسازي و تعمير اساسي شده است.
کد خبر: ۲۰۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 05 April 2016
 مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان آبدانان گفت: تاكنون دو هزار واحد مسكوني در بخش زلزله زده كلات مورموري از توابع اين شهرستان بازسازي و تعمير اساسي شده است.


به گزارش تابناک ایلام ،روز 27 مرداد سال 93 زمين لرزه اي به بزرگي 2/6 ريشتر بخش مورموري در جنوب استان ايلام را لرزاند و خسارت هاي زيادي از جمله تخريب واحدهاي مسكوني و تجاري و اداري بر جاي گذاشت.
اين زمين لرزه و صدها پس لرزه پس از آن اگر چه هيچ تلفات جاني نداشت ولي موجب شد تا مدت ها بسياري از مردم اين بخش از ترس وقوع مجدد زلزله در چادر و بيرون از خانه هاي خود زندگي كنند و بسياري هم كه خانه هايشان آسيب ديده بودند چشم انتظار كمك هاي دولت براي بازسازي باشند.
اينك با گذشت بيش از 18 ماه از وقوع اين زلزله دو هزار واحد مسكوني در مركز بخش و روستاهاي تابعه مورموري احداث، مرمت و بازسازي شده و به صاحبان آنها تحويل گرديده است.
مسئول بيناد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان آبدانان وقوع زمين لرزه را فرصتي براي مقاوم سازي اماكن مسكوني مردم دانست و افزود: دولت تدبير و اميد از همان روزهاي ابتدايي پس از وقوع زمين لرزه در بخش مورموري با اختصاص اعتبارات مناسب توجه خوبي به جبران خسارت زلزله زدگان داشت.
محمد خدامرادي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تاكنون دو هزار واحد مسكوني در بخش مورموري بازسازي و تعمير اساسي شده اند كه از اين تعداد، 998 واحد تعمير و مقام سازي شده و مابقي آنها نيز بطور كامل بازسازي شده اند.
وي با اشاره به اينكه براي احداث هر واحد مسكوني مبلغ 250 ميليون ريال تسهيلات كم بهره و مبلغ 50 ميليون ريال نيز كمك بلاعوض پرداخت شد، افزود: براي بازسازي، بهسازي و مقام سازي اين تعداد واحد مسكوني تاكنون 414 ميليارد ريال تسهيلات كم بهره پرداخت شده است.
خدامرادي از پرداخت مطالبات زلزله زدگان خبر داد و اضافه كرد: علاوه بر تسهيلات بازسازي و مرمت واحدهاي مسكوني، 15 ميليارد ريال نيز در قالب خدمات معيشتي به مالكان واحدهاي مسكوني بخش مورموري بصورت بلاعوض پرداخت شد.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان آبدانان گفت: به همه متقاضياني كه تقاضاي احداث و مقام سازي واحدهاي مسكوني خود را داشته و درخواست آنها مورد تاييد كارشناسان بنياد مسكن قرار گرفته است بدون محدوديت تسهيلات از محل اعتبارهاي مديريت بحران پرداخت شد.
بخشدار كلات مورموري هم با تقدير از عملكرد بنياد مسكن در بازاسازي اماكن زلزله زده و بانك هاي عامل در پرداخت تسهيلات به زلزله زدگان گفت: تامين و پرداخت به موقع تسهيلات از طرف دولت تدبير و اميد علاوه بر بهره مند كردن مردم از مسكن هاي مطمئن و مقاوم، زمينه اشتغال و تقويت بنيه مالي احاد مردم و صاحبان حرف مختلف در سطح منطقه را نيز فراهم كرد.
حجت هاديزاده افزود: برنامه ريزي، نظارت و اجراي فرآيند شناسايي و احداث واحدهاي خسارت ديده در اثر زلزله مرداد ماه سال 93 در اين بخش توسط متوليان و سياست گذاران امور اجرايي، اين حادثه را به يك فرصت مناصب و مفيد براي مقاوم سازي بناهاي مردم تبديل كرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار