معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری مازندران گفت که تسهیلات با نرخ سود سه درصدی به کارآفرینان روستایی استان درقالب طرح اشتغال روستاییان پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۰۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 04 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی نبیان در نخستین نشست بخشداران مازندران در سال 95 در ساری افزود : براساس برنامه دولت ،کارآفرینان روستایی تا سقف 80 درصد از اعتبار مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی درمناطق روستایی تسهیلات می گیرند.


به گفته وی تسهیلات قرض الحسنه ای برای طرح های تولیدی و صنعتی ایجادی در روستاها متناسب با میزان اشتغال تا سقف 30 میلیارد ریال در اختیار کارآفرینان قرار داده می شود.


معاون استاندارمازندران هدف دولت تدبیر و امید در پرداخت تسهیلات با نرخ سود سه درصدی به کارآفرینان روستایی را جلوگیری از مهاجرت و ماندگاری در روستاییان عنوان کرد.


دولت تدبیر و امید برای اجرای این طرح 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد که در قالب تسهیلات بانکی در اختیار کارآفرینان روستایی قرار داده می شود که مدت بازپرداخت آن با احتساب دو سال دوره مشارکت( تنفس) هفت تا 9 سال است.


معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مازندران پایه و اساس اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی را روستاها دانست و گفت: باید با عرضه تولیدات سنتی و ایجاد بازار فروش برای این محصولات زمینه توسعه اقتصادی روستاها را با مشارکت مردم افزایش داد.


نبیان اظهارکرد: عملیاتی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی نیازمند به اقدام و عمل جهادی به خصوص در مناطق روستایی به عنوان پایه و اساس تولید داخلی دارد و نقش بخشداران در این حوزه بیش از سایر مدیران است.


** بهره گیری از ظرفیت جاذبه گردشگری در روستاها

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به سفر بیش از 11 میلیون نفرشب مسافر در نوروز سال جاری به این استان گفت که حدود سه میلیون نفرشب از این مسافران در مناطق روستایی استان اقامت کردند و این نشان از ظرفیت بالای گردشگری این مناطق است که می تواند کمک کار بخش تولید برای رونق اقتصادی در روستاها باشد.
نبیان بهره مندی از این ظرفیت را در گرو ایجاد زیرساخت ها و بسترهای لازم اقامتی برای جذب مسافران دانست.
استان مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در سه هزار روستا و 58 شهر سکونت دارند که 45 درصد از این جمعیت در مناطق روستایی اقامت دارند و این استان رتبه ششم کشور را از لحاظ اقامت جمعیت روستایی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار