معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران گفت: بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می شود.
کد خبر: ۲۰۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 03 April 2016
محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه افزود: این جشنواره در راستای ارتقاء سطح کیفی آثار، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه و گزینش آثار منتخب برای حضور در جشنواره تئاتر فجر، برگزار می شود.

وی افزود: اولویت انتخاب آثار با موضوعات آئینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معرفی مفاخر استان تهران، آیین ها و سنن بومی و محلی ، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، طرح مسائل اجتماعی و تجربه های جدید در فرم های نمایشی و پرداختن به شعار سال حائز شرایط ویژه خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه در این جشنواره آثار صحنه ای و ایرانی داوری و انتخاب می شوند گفت: نمایش هایی که از آبان ماه 1394 تا هفته گذشته حداقل 10 شب در شهرستان محل تولید اجرای عمومی داشته باشند، می توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: نمایش های ارائه شده نباید در هیچ یک از جشنواره های ملی و منطقه ای شرکت کرده باشند.

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران تاکید کرد: نمایش هایی که مبتنی بر متون نمایشنامه نویسان مطرح کشور بوده که تاکنون اجراهای زیادی از آن ها شده، تنها در صورت ارائه مجوز نویسنده یا نماینده قانونی وی و در صورت ارائه طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی، مورد پذیرش قرار می گیرند.

وی مهلت ارسال آثار به جشنواره را تا یکم شهریور 1395 عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند مدارک خود شامل تکمیل فرم شرکت در جشنواره، ارسال یک نسخه(تایپ شده) از متن به همراه مجوز کتبی نویسنده و تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل اجرا مبنی بر اجرای عمومی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته اسماعیلی بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران در هفته آخر شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان تهران در خیابان ولیعصر(عج)-خیابان کریمخان زند- استاد نجات الهی شمالی- کوچه زبرجد-پلاک 4- معاونت هنری و سینمایی ارشاد تهران واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار