رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: خرداد ماه جشنواره نمایش های رادیویی در شیراز برگزار می شود.آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، اعلام آثار راه یافته به مرحله نهایی ۱۵ خرداد سال آینده و اعلام نامزدهای نهایی دریافت جوایز در ۲۰ خرداد ۹۳ است.
کد خبر: ۲۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 08 April 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:مهدی هنرجویان از همکاری صداوسیمای مرکز استان در این جشنواره خبر داد و افزود: جشنواره نمایش رادیویی فارس با هدف بهره گیری از ظرفیت های تازه و نو در حیطه نمایش رادیویی و تکیه بر حضور استعدادهای جوان نیروهای تازه نفسی به این عرصه معرفی نماید.

هنرجویان محورهای این جشنواره را برشمرد و گفت: توجه ویژه به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهره گیری از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به عنوان پایه ای برای تئاتر ملی، نگرش مدبرانه به آسیب های اجتماعی، پیشرفت اقتصادی و حمایت از تولید داخلی، وفاق و انسجام ملی، اخلاق مدنی، امید، آگاهی و فضایل اجتماعی و کیان خانواده و کرامت انسانی از محورهای جشنواره یادشده است.

رقابت نمایش های بلند و کوتاه رادیویی در فارس

دبیر دومین جشنواره تئاتر رادیویی فارس با اشاره به اینکه این رویداد تئاتری به صورت استانی برگزار می شود، افزود: این جشنواره در دو بخش نمایش های بلند و نمایش های کوتاه برگزار می شود که در بخش نخست آثار ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار می گیرد و در بخش آثار کوتاه نمایش هایی با زمان بین ۵ تا ۷ دقیقه پذیرفته می شود.

هنرجویان با بیان اینکه تهیه کنندگان، کارگردانان، نویسندگان، تنظیم کنندگان رادیویی، افکتورها، پژوهشگران، بازیگران اعم از نقش نخست مرد و زن و صدابرداران در این جشنواره تقدیر می شوند، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، اعلام آثار راه یافته به مرحله نهایی ۱۵ خرداد سال آینده و اعلام نامزدهای نهایی دریافت جوایز در ۲۰ خرداد ۹۳ است.

وی رعایت زبان معیار در آثار ارسالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از لهجه با زبان معیار در این جشنواره بدون مانع است و ارسال پژوهش منجر به تولید نمایش برای آثار پژوهش محور با نام بردن از منبع الزامی است.

معاون ادبی ارشاد فارس با اعلام اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره نمایش های رادیویی فارس در شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، واحد نمایش دایر است، خاطرنشان کرد: آثار اول تا سوم این جشنواره پس از عقد قرار داد با صداوسیما، ضبط و پخش می شود.

نشست های نمایش نامه خوانی شیراز ادامه می یابد

هنرجویان همچنین از ادامه نشست های نمایش نامه خوانی در کافه کتاب تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد و افزود: با استقبالی که از نشست های نمایش نامه خوانی دومین جشنواره تئاتر فجر شیراز از سوی اهالی هنر به ویژه تئاتری های استان شد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی فارس این نشست ها به صورت دوره ای هر پنجشنبه در این مکان فرهنگی ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: برنامه های اردیبهشت تئاتر نیز سال آینده با همکاری اهالی تئاتر فارس با توان بیشتر برگزار می شود و از اکنون در پی برنامه ریزی این رویداد بزرگ تئاتری ویژه فارس هستیم.

رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دو اجرای نمایشنامه خوانی در کافه کتاب شیراز گفت: راه اندازی کافه کتاب شیراز در طبقه فوقانی تالار حافظ شیراز که روزی متروکه بود و فقط شاهد چند برنامه مقطعی و فصلی می شد زمینه را برای گردهمایی های هنری فراهم کرده است.

هنرجویان با ابراز خرسندی از تشکیل شورای سیاستگذاری تئاتر در استان فارس گفت: با راه اندازی این تشکل که با نظر همه اهالی تئاتر کار خود را آغاز کرده است اتفاقات خوبی را برای هنرهای نمایشی ایران را رقم خواهد زد.

وی افزود: با نظر همه دست اندرکاران و هنرمندان تئاتر در سال آینده شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم روز جهانی تئاتر و اردیبهشت نمایش خواهیم بود.

برگزاری نشست های خاطره گویی پیشکسوتان تئاتر فارس

هنرجویان گفت: یکی دیگر از تصمیماتی که به زودی عملی خواهد شد برگزاری نشست های خاطره گویی پیشکسوتان تئاتر فارس است که بزرگان هنرهای نمایشی استان تجربیات خود را در قالب بیان خاطرات تلخ و شیرین خود به جوانان هدیه می دهند.

رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری جشنواره نمایش های رادیویی در بهار به میزبانی شیراز، خاطرنشان کرد: این جشنواره برای اولین بار در تالار استاد هودی برگزار و فراخوان آن به زودی منتشر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار