شهردار اردبیل گفت: باهدف جلوگیری از آلودگی آب‌های جاری ماهی‌های قرمز عید در میادین شهر اردبیل جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 31 March 2016

حمید لطف‌اللهیان در گفتگو باخبرنگار مهردر تشریح برنامه‌های شهرداری اردبیل برای روز طبیعت تصریح کرد: همه‌ساله رهاسازی ماهی‌های قرمز عید موجب به هم ریختن اکوسیستم آب‌های جاری می‌شود.

وی افزود: اغلب شهروندان ماهی‌های قرمز را در رود بالخلی چای رها می‌کنند و این اقدام موجب می‌شود اکوسیستم آب این رودخانه به هم بریزد.

به گفته شهردار اردبیل امسال باهدف کاهش سطح آلودگی آب‌های جاری و فضاهای سبز شهرداری چند برنامه برای روز طبیعت پیش‌بینی کرده که از آن جمله جمع‌آوری ماهی‌های قرمز با تعبیر مخازن مخصوص است.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: علاوه بر این سبزه‌های عید نیز جمع‌آوری می‌شود تا از آلودگی رودخانه بالخلی چای و دریاچه شورابیل جلوگیری شود.

وی برنامه دیگر شهرداری را ارائه خدمات در کمپ‌های راهنمای مسافر عنوان کرد و افزود: در روز ۱۳ فرودین ماه نیز در کمپ‌ها غذای سنتی و بروشورهای تبلیغاتی از شهر اردبیل ارائه خواهد شد.

شهردار اردبیل به برپایی ایستگاه‌های فرهنگ‌سازی طبیعت در این روز اشاره کرد و متذکر شد: در چهار ورودی شهر اردبیل ایستگاه‌ها برپا می‌شود و به گردشگران و مسافران اقلامی از جمله کیسه‌های زباله و دستکش ارائه می‌شود.

به گفته لطف‌اللهیان کودکان از ایستگاه‌ها می‌توانند کاور‌های مخصوص دریافت کنند و بعد از بازگشت از طبیعت و تحویل کیسه‌های زباله جوایزی دریافت کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار