تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
از اینرو آقای زینل زاده شهردار و اسدپور رئیس شورای شهر گچساران را با خود همراه کرد بلکه بتوانند به عمو حسن قول ساختن تندیسش را به عنوان هدیه تولد بدهند
کد خبر: ۲۰۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 31 March 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،دیروز 89سالگی تولد حسن باشت و باوی معروف به عمو حسن بود. دکتر غلام رضا تاجگردون با ارسال عکسی بر ری پیج شخصی خود در اینستاگرام گفت:امروز جشن تولد 89 سالگی حسن(باشت و باوی)معروف به عمو حسن بود.
تاجگردون در یادداشتی نوشته شهردار و رئیس شورای شهر گچساران را هم اطلاع دادم تا با هم بصورت غیر منتظره به جشن این پیشکسوت ورزش کشور و استان برویم.
بنابر گفته تاجگردون پدر بکس ایران آرزو داشته که تندیس وی ساخته شود. تاجگردون در تدارک جامه ی عمل پوشاندن به این آرزوی عمو حسن است از اینرو آقای زینل زاده شهردار و اسدپور رئیس شورای شهر گچساران را با خود همراه کرد بلکه بتوانند به عمو حسن قول ساختن تندیسش را به عنوان هدیه تولد بدهند.
حسن باشت باوی متولد 1302 فهرمان اسبق بوکس کشور و آسیا پدر بوکس ایران است که در سال 21 ورزش بوکس را به طور کلاسیک در شهر آبادان و زیر نظر آقای واگنر مربی انگلیسی آغاز کرد. وی در سال 28 مقام دوم مسابقات بوکس قهرمانی کشور را به دست آورد و پس از کسب افتخارهای متعدد داخلی و خارجی در سال 37 مربی تیم آبادان و پس از چند سال نیز مربی تیم خوزستان شد. باشت باوی در سال های 51 تا 54 مربی تیم ملی بوکس بود و توانست تیم ملی را به عنوان قهرمانی آسیا برساند. هشتم خرداد 86 به پاس خدمات ارزنده باشت باوی در ورزش بوکس ایران از سوی مسوولان اداره کل تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران سالن بوکس شهر دوگنبدان با حضور محمد علی آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی کشور به نام استاد حسن باشت باوی نامگذاری و افتتاح شد. بیش از 24 هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
تاجگردون دنبال جامه ی عمل پوشاندن به آرزوی عمو حسن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار