بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۰۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 30 March 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



برجام یکی از تلخ ترین رخدادهای سال ٩٤ بود

مدیرمسؤول روزنامه کیهان اظهارات یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام در صورت پیروزی در انتخابات را نعل وارونه دانست و گفت: عاقلانه‌ترین برنامه «ترامپ دیوانه» پاره‌ کردن برجام است.

به گزارش بولتن نیوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درخصوص اظهارات دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه در صورت پیروزی «برجام» را پاره خواهد کرد، این سخنان را «نعل وارونه» دانست و گفت: این اظهارات بر خلاف ظاهر آن، با هدف امیدوار کردن ایران به برجام صورت می‌پذیرد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه تصریح کرد: برجام برای آمریکا یک «سند طلایی» است اما برای ایران غیر از خسارت، تحقیر و فریب هیچ دستاورد دیگری نداشته است.

وی در عین حال گفت: عاقلانه‌ترین برنامه «ترامپ دیوانه» پاره کردن برجام است.

شریعتمداری اظهار داشت: کاش دولت محترم نیز بجای کلی گویی‌های اغراق‌آمیز، لااقل به یکی از دستاوردهای برجام اشاره می کرد و برای مردم توضیح می داد که در مقابل آن همه امتیاز نقد و غیر قابل جبران که به حریف داده‌ایم، غیر از چند وعده نسیه چه گرفته ایم؟

وی در پایان با بیان اینکه امریکا این وعده‌های نسیه را هم یکی پس از دیگری انکار می‌کند، «برجام» را یکی از تلخ ترین رخدادهای سال ٩٤ عنوان کرد.



چرا نرخ دلار واقعی نیست؟

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی ضمن تشریح مشکلات مهم اقتصادی و تاکید بر ریشه‌یابی علل آنها، گفت: تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده باعث غیر واقعی بودن نرخ دلار شده است

محمد سیادت  با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اصولی باعث برطرف شدن مشکلات اقتصادی می‌شود، در خصوص مشکلات ریشه‌ای کشور نیز اظهار کرد: نفت، اقتصاد نفتی، تزریق غیرمناسب دلارهای نفتی و غلبه فرهنگ بازاری و تجارتی بر فرهنگ تولیدی و صنعتی مشکلات اقتصادی ایران را تشکیل می‌دهند.

وی اقتصاد ایران را دارای محدودیت‌های بسیار خواند و افزود: اگر ریشه‌یابی مسائل صورت نگیرد و واقعیت‌ها را نپذیریم، هیچ تغییری در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد.

سیادت اظهار کرد: در سال جدید نیز اگر بخواهیم سطحی و ساده به مسائل بنگریم بیماری مزمن اقتصاد ایران که از آغاز پیدایش نفت شروع شده و در دولت‌های مختلف با تغییر شکل همراه بوده است، درمان نمی‌شود.

وی تزریق دلارهای نفتی محاسبه نشده را عاملی برای قیمت غیر واقعی دلار دانست و افزود: اگر درحال حاضر گفته می‌شود تولید داخل کشور را با بحران روبرو کرده به دلیل وجود اختلال دائمی دلارهای نفتی در اقتصاد ایران بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تمامی عوامل باید در کنار یکدیگر چیده شوند و به صورت سیستمی آن‌ها را بررسی کرد.

وی پرهیز از اختلال مداوم دلارهای نفتی را یکی از موارد برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: دومین مسئله‌ای که مشکلات اقتصادی را رقم زده و باید نسبت به آن تصمیم‌گیری شود، بزرگ‌تر شدن دولت و مجموعه حاکمیت است.

سیادت استخدام افراد در بخش دولتی را ساده‌ترین راه برای اشتغال معرفی کرد و گفت: درآمد دولت به کارمندانی داده می‌شود که اثربخشی کمی داشته و بعضا دارای فساد و مشکلات اداری هستند.

وی تولید علم، کالا و ثروت از طریق ارزش افزوده را نیازمند فعالیت فرهنگی عظیم دانست و افزود: درحال حاضر تولید ثروت در کشور بیشتر از طریق واسطه‌گری و دلالی انحام می‌شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به نامشخص بودن استراتژی تولید در برخی کالاها عنوان کرد: با پرهیز از سطحی‌نگری، برخورد کارشناسی شده با مسائل و ایجاد تغییر در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... می‌توانیم در اقتصاد ایران تغییر ایجاد کنیم.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران نیز خاطرنشان کرد: کشوری که نتواند سرمایه‌گذاران داخلی خود را متقاعد به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها کند، نمی‌تواند موفق به جذب سرمایه‌گذاران خارجی شود.

سیادت ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشند ضریب ریسک پروژه‌ها را بسیار بالا تعیین می‌کنند و کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار وارد کشور می‌شوند نیز صرفا در بخش‌های نفتی و محدود فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: ورود چنین سرمایه‌گذارانی برای کشور اشتغال‌زایی و منفعت ندارد و با انتقال تکنولوژی و دانش همراه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سطحی‌نگری در جامعه موجب پرهیز از انجام فعالیت سخت شده است، اظهار کرد: می‌خواهیم مسائل را سطحی، شعاری و فرمانی حل کنیم درحالیکه چنین چیزی امکان ندارد.



 پایداری‌ها رئیسی بهتر از لاریجانی گیرشان نمی‌آید/عارف برای نایب رئیسی مجلس، رای دارد

سیاست > مجلس - محمدرضا باهنر که ترجیح می‌دهد کارگردان عرصه سیاست باشد تا بازیگر آن، در دی ماه گذشته از ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم خودداری و سعی کرد از کارگردانان جریان اصولگرا در انتخابات هفتم اسفند باشد.

به گزارش خبرآنلاين، برخی ثبت‌نام نکردن او را از بيم احتمال رد صلاحیت، برخی به نشانه احتمال نامزدي وي در انتخابات ریاست جمهوری 96 و برخی نیز به دليل پست گرفتن در دولت کنوني عنوان کردند؛ اما خودش می‌گوید همه این سناریو‌ها بی‌اساس است.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری، می‌گوید که از چند روز قبل برگزاری انتخابات احتمال شکست اصولگرایان را می‌داد اما هیچ وقت تصور نمی‌کرد که نتیجه آن 30 بر هیچ باشد!

او در مورد ریاست مجلس دهم نیز معتقد است که ریاست لاریجانی بر این مجلس به نفع دولت است و راحت‌تر می‌تواند با حاکمیت ارتباط برقرار کند. او در مورد اینکه آیا اعضای جبهه پایداری نیز به ریاست لاریجانی رضایت می‌دهند، می‌گوید برای این جبهه بهتر از لاریجانی برای ریاست مجلس وجود ندارد.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی او با نشریه مثلث به این شرح است:
**تصمیم نداشتم کاندیدای ریاست جمهوری شوم، الان هم ندارم. اینطور هم نبود که تصور کنم رای نمی‌آورم. البته آن زمان تصور نمی‌کردم اوضاع تهران این‌گونه شود. اگر علاقه داشتم و می‌خواستم به مجلس بیایم، راه‌حل‌هایی داشتم.

** در مورد حرف‌ و حدیث‌های رد صلاحیت هم به هر حال هرکسی هر چیزی می‌تواند مي گوید. اما این طور چیزی را اصلا تصور نداشتم. امیدوارم ان‌شاءالله در این مدت که کار و زندگی‌ کرده‌ایم، دلایلی برای رد صلاحیت بنده پیدا نشود و تا به حال هم نشده است.

**خيلي دير فهمیدم که چنین نتیجه‌ای در انتخابات تهران رقم مي خورد. مثلا سه، چهار روز مانده به تبلیغات اين حس را يافتم. البته بازهم نه تا این حد که 30 به هیچ شویم. فکر می‌کردیم تفوق با لیست امید یا اصلاح‌طلبان است.

** در این دوره از انتخابات یک سری حرکات غیرمعمول انجام شد که ممکن است در انتخابات اثر مثبت داشته باشد. اما به یک نقطه اوج می‌رسد که از آن به بعد دیگر شکسته می‌شود. مثلا بعضی از دوستان در این زمان یکباره به افشاگری افتادند که کی رانت برده، خورده، قرارداد اینطوری یا آن طوری امضا کرده، حتی اسم بردند در حالی که در حالت عادی هم شرعا و قانونا نمی‌توان این حرف‌ها را زد. در انتخابات افشاگری آن هم افشاگری‌های این تیپی افکار عمومی را به فکر وا‌ می‌دارد که‌ آیا این مسائل الان به وجود آمده یا قبل از انتخابات هم بوده است؟ یا حتی مساله دخالت خارجی در انتخابات. مثلا رادیو بی بی سی بالاخره ممکن است از یک لیستی بیشتر خوشش بیاید و اگر مثلا بکوید به لیست الف رای دهید معنایش این نیست که اینها کاندیداهای انگلیس هستند.

** برخی می‌گویند این دوستان شما که قرار بود کنار بروند و نرفتند به لیست ضربه زدند. بله، ولی 10 درصد به لیست ضربه زد. اینکه شما می‌فرمایید اگر قرار بود لیست را مجددا می چیدید ايا همین ترکیب را انتخاب می‌کردید؟ می‌گویم بله ما همین طور می چیدیم.

** کسانی که در دولت‌های نهم و دهم با آقای احمدی‌نژاد کار کردند الان 4 گروه هستند. آنها که امروز آقای احمدی‌نژاد را با آن دوست صمیمی‌اش قبول دارند، خط قرمز ما هستند و با آنها شوخی نداریم.

** {چرا لاریجانی در قم دوم شد؟}: آقای لاریجانی را بزنید، خرد کنید و دوباره برگردانید سرجایش، باز هم اصولگراست. احدی در کشور نمی‌تواند مدعی باشد که لاریجانی جزو ظرفیت اصولگرایان نیست. ایشان در مجلس ششم رئیس صداوسیما بود. در مجلس هفتم، هشتم و نهم هم که تکلیفش معلوم است. برچسب غیراصولگرایی به دامن آقای لاریجانی نمی‌چسبد. اما چه شد؟ جامعه مدرسین به هر دلیلی سه نفر را در لیست گذاشتند که نماینده اول قم در آن نبود. جناب آقای امیرآبادی که از دوستان خوب ما هستند اسمشان در لیست جامعه مدرسین نیامد. بعد آنجا یک گروه اصولگرا پیدا شد که لیستی درست کردند، اما آقای لاریجانی در آن نبود. آن وقت جالب است که دوستان سران لیست اصولگرای تهران بیانیه‌ای دادند که از لیست اصولگرایان قم حمایت کردند. همان لیستی که نام لاریجانی در آن نبود! خب این‌ها اثر دارد. بچه حزب‌اللهی های قم هم احساس کردند نکند اقای لاریجانی یک طرف دیگر کشیده شده است و در اصولگرایی ایشان خدشه ایجاد شده است از این رو بعضی‌ها رای ندادند و این اتفاق افتاد.

** قبل از انتخابات هم می گفتم که مجلس دهم شبیه مجلس پنجم می‌شود. اکثریت اصولگرا خواهد بود اما اقلیت قدرتمند اصلاح‌طلب خواهد داشت.

** یک بزرگی را که نامش را نمی‌برم، سه ماه قبل از انتخابات هم خطاب به آقای لاریجانی و هم خطاب به پایداری‌ها می‌گفت که‌ آقای لاریجانی، ممکن است مجلس دهم، مجلسی شود که شما چراغ بردارید و دنبال پایداری‌ها بگردید که ای کاش 5،4 تا از این پایداری‌ها باشند و به پایداری‌ها می‌گفت، پایداری‌ها خدای نکرده مجلس دهم مجلسی می‌شود که شما باید چراغ بردارید و به دنبال لاریجانی بگردید! الان وضعیت اینگونه است.

** اگر فرض کنیم دوستان پایداری در مجلس 15 نفر باشند، معلوم است که کسی بهتر از علی لاریجانی برای ریاست مجلس دهم گیرشان نمی‌آید.

** ممکن است 10 تا 15 تا از بچه‌های اصولگرا در فراکسیون اصولگرایی که آقای لاریجانی تشکیل می‌دهند، نروند اما زمانی که می‌خواهند برای ریاست مجلس تصمیم بگیرند حتما به نظر فراکسیون اصولگرایان توجه می‌کنند.

** اگر آقای عارف بپذیرد که نائب رئیس شود، مساله‌اش حل است. راحت‌تر می‌تواند تفاهم کند و رای به اندازه نائب رئیسی دارد. خوب هم دارد ولی برای ریاست تصورم این است که رای ندارد.

** تصورم این است که آقای لاریجانی بیشتر برای دولت مفید است تا آقای عارف. از جنبه‌های مختلف مثلا سابقه آقای لاریجانی در مدیریت مجلس. تصور این است که آقای لاریجانی با حاکمیت خیلی راحت‌تر است، می‌تواند برود و صحبت کند.



هشدار هواشناسی در مورد 13 بدر

سازمان هواشناسی در جدیدترین اخطاریه خود نسبت به آبگرفتگی معابر و بارش برف و اختلال در تردد جاده ای هشدار داد

در این اطلاعیه آمده است؛  پیرو اطلاعیه شماره اخطاریه شماره 5 روز دوشنبه مورخ 95/1/9به اطلاع می رساند به سبب بارش باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها طی سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می شود:

چهارشنبه 95/1/11: بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و نیمه شمالی خراسان رضوی.

پنج شنبه 95/1/12: از بعداز ظهر در گیلان و از شب در مازندران بارش باران و آب گرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و در کرمان رگبار و رعدوبرق و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها.

جمعه 95/1/13 : بارش باران و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی.

گفتنی است؛ با توجه به کاهش محسوس دما از روز پنج شنبه تا صبح شنبه، بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان های اردبیل ، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان های قزوین، تهران، البرز و سمنان و استان های خراسان شمالی ، شمال و غرب خراسان رضوی پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود هموطنان برای تردد در مناطق یاد شده زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. با توجه بارش باران و احتمال سیلابی شدن مسیلها از پارک خودرو و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها اجتناب شود.

در همین راستا مرکز فرماندهی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: با توجه به کاهش محسوس دما از روز پنجشنبه تا صبح شنبه بر اثر بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی در تهران و نيز با توجه به بارش باران و احتمال سیلابی شدن مسیلها از پارک خودرو و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها اجتناب شود.



ازدواج مخفیانه کاسیاس و سارا کاربونرو + عکس

دروازه بان مطرح فوتبال جهان به دلیل بازی های ملی اش برای ازدواجش جشن نگرفته است و با دو شاهد ازدواج کرد.

ازدواج مخفیانه کاسیاس:

'ال پایس' روز گذشته سه شنبه در گزارشی از ازدواج ایکر کاسیاس(Iker Casillas) با سارا کاربونرو(Sara Carbonero) به صورت مخفیانه پرده برداشت. بر این اساس کاسیاس 9 روز قبل و در تاریخ 20 مارس با سارا به صورت مخفیانه ازدواج کرد.

کاسیاس فعلا تمرکز اصلی خود را برای تیم ملی اسپانیا گذشته است و به همین دلیل برای ازدواجش جشن نگرفته است و با دو شاهد ازدواج کرد. همچنین آنها علاقه مند بودند تا ازدواجشان بدون هیچگونه تشریفاتی برگزار شود. طبق قرار قبلی آنها به ماه عسل هم نمی روند.

عکس ایکر کاسیاس و همسرش سارا کاربونروعکس ایکر کاسیاس و همسرش سارا کاربونرو



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
برجام يكى از تلخترين،،،،،،،

البته براى كسانى كه سالها از عوايد تحريم استفاده انچنانى كرده اند، برجام و قطع منافعشان خيلى خيلى تلخ است ،اما براى أكثريت مردم حتى فكر كردن به پايان گرفتاريهاو رسيدن به رفاهى نسبى هم شيرين است!
چراغى را كه ايزد بر فروزد هر انكس فوت كند ريشش بسوزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار