ترنم باران بهاری بر تن طبیعت سحرانگیز و رویایی عروس زاگرس، دشت های سرسبز و کوهپایه های مملو از گل های بهاری استان ایلام را طراوتی صد چندان بخشیده است.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 30 March 2016
ترنم باران بهاری بر تن طبیعت سحرانگیز و رویایی عروس زاگرس، دشت های سرسبز و کوهپایه های مملو از گل های بهاری استان ایلام را طراوتی صد چندان بخشیده است.

به گزارش تابناک ایلام؛امسال که بهار زودتر از سال های گذشته بر دشت های هموار و پستی و بلندهای عروس بی همتای زاگرس قدم گذاشته و بر تن این سرزمین سحرانگیز لباسی از مخمل سبز پوشانده است بارش باران بهاری در روزهای گذشته در این استان زیبایی سرزمین رنگها را صد چندان کرده است.
لباس سبز طبیعت ایلام با گل های رنگارنگ زرد، آبی، قرمز و بنفش منقوش شده است و چشم هر بیننده ای را مسحور اینهمه زیبایی بهشت گونه خود می کند.
در آستانه تولد دوباره زمین و درختان با بارش نعمت بزرگ الهی، خودنمایی طبیعت هزار رنگ ایلام هزاران برابر شده است و هر رهگذری را به حیرت وامی دارد.
استان ایلام با تنوعی بی نظیر از جاذبه های گردشگری و مناطق تاریخی و طبیعی ناشناخته تجربه ای متفاوت از طبیعتی بکر که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد جلوه گر می کند.
سفر به ایلام به معنای کشف شگفتی های دست نخورده طبیعت است و آرامش اولین حسی است که در سفر به گردشگران دست می دهد اما کشف ناشناخته ها هم هیجان خاص خود را دارد.
ایلام قالبی از طبیعت که رمز و راز تاریخی هزاران ساله را در دامن طبیعتی سحر انگیز و رویایی محفوظ کرده است و جاذبه های متنوع تاریخی همراه با زیبایی های طبیعی دست به دست به هم داده اند تا گردشگران سفری خاطره انگیز به ایلام را تجربه کنند و با کوله باری از آرامش، هیجان و شادی به مقصد خود بازگردند.
استان ایلام در غربی ترین نقطه ایران با طبیعتی سحرانگیز و رویایی، چشم اندازهای بکر و بدیع، کوه های برافراشته و دره های پرآب به عروس زاگرس مشهور است و گردشگران را به صحنه های بکر و هیجان انگیز طبیعی و تاریخی مهمان کرده و خاطره ای ماندگار از سفر به این استان در ذهن آنها حک می کند.
بهره مندی از طبیعت چهار فصل باعث شده این استان در هر فصل از سال امکان پذیرایی از گردشگران را داشته باشد و اکنون در رویش دوباره طبیعت خنکای دل انگیز بهار را به مهمانان هدیه می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ویژگی شاخص آثار تاریخی و طبیعی استان ایلام درهم آمیختگی با شهر و مراکز خدماتی و اقامتی است.
عبدالمالک شنبه زاده افزود: گردشگران می توانند با طی کردن فاصله بسیار کوتاهی از محل اقامت خود به مراکز تفریحی، تاریخی و طبیعی استان مراجعه کنند که از مهمترین نمونه های آنها می توان به تنگه ساز و بن، بهرام چوبین و امامزاده ابراهیم قتال اشاره کرد.
وی تاکید کرد: درهم آمیختگی شهر، طبیعت و آثار تاریخی ویژگی منحصربفرد گردشگری این استان است که جذابیت ها بسیاری زیادی دارد زیرا بدون کمترین امکانات نیز می توان از این جاذبه ها بهره برداری کرد و نیازی به تاسیسات پرهزینه ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه گردشگران در سفر به این استان بعنوان یکی از مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور از تخفیف مراکز اقامتی و پذیرایی برخوردار می شوند، از آمادگی کامل این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
شنبه زاده اظهار کرد: تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران اندیشیده شده و تمامی شرایط و امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی در مرکز استان و شهرستان ها فراهم است.
وی ادامه داد: هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، کمپ های دائم و موقت و منازل استیجاری سراسر استان برای اسکان مسافران آماده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: همچنین برنامه ریزی های لازم در زمینه ارایه خدمات امدادی، بهداشتی، انتظامی، قضایی، رفاهی، فرهنگی و اطلاع رسانی انجام گرفته است.
شنبه زاده با بیان اینکه هشت کمپ دائم در مرکز استان ایلام و شهرستان های مختلف آماده اسکان مسافران نوروزی است، افزود: این کمپ ها در روستای حیدرآباد میشخاص، بخش میمه زرین آباد، بخش زرین آباد، شهر مهران، روستای کلم، سراب دره شهر، سراب آبدانان و شهر سرابله دایر شده است.
وی ادامه داد: این کمپ ها بطور کامل تجهیز شده و دارای امکانات اتاق، حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و تلویزیون است.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تاکید کرد: استان ایلام با برخورداری از یک هزار و 500 جاذبه تفریحی، طبیعی و تاریخی از مناطق بکر و ناشناخته گردشگری در کشور بوده و می تواند به عنوان مقصد جدید گردشگری مطرح شود.
شنبه زاده گفت: گردشگران و مسافران ضمن بازدید از جاذبه های تفریحی و توریستی استان می توانند از صنایع دستی زیبا و منحصربفرد و غذاها و شیرینی های محلی و سنتی نیز بهره مند شوند.
وی گلیم نقش برجسته را مهمترین و اصیل ترین صنایع دستی استان عنوان کرد و ادامه داد: گلیم نقش برجسته با ترکیبی از سادگی و سبکی گلیم و زیبایی و ظرافت قالی، سوغاتی منحصربفردی است که گردشگران می توانند آنرا از غرفه های صنایع دستی مرکز استان و شهرستان ها تهیه کنند.
شنبه زاده جاجیم، نمد، گیوه بافی، عبابافی، صنایع چوبی، حصیربافی و گلیم ساده را از دیگر صنایع دستی استان ایلام عنوان کرد.
وی اظهار کرد: از جمله مهمترین غذاها و شیرینی های محلی ایلام که بیشتر حاصل نعمات خدادادی است می توان به شیرینی بژی برساق، عسل کوهی و ناب مناطق کوهستانی، کشک، کنجد، گردو، شیرینی کله کنجی و آش ترخینه اشاره کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار