رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پرداخت بیش از ۶.۵ میلیارد ریال وام بلاعوض به بیماران سرطانی استان فارس در ۱۰ ماه گذشته خبر داد
کد خبر: ۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹ 01 February 2015

به گزارش تسنیم،داوود حدادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، معده و پروستات را پنج سرطان شایع کشور دانست و اظهار داشت: سرطان معده یکی از کشنده‌ترین سرطان‌ها به ویژه در مردان است.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در هفته سرطان که از 8 بهمن آغاز شده است، بیان کرد: در این هفته در بیمارستان‌های شیراز، نمازی، قلب الزهرا، شهید فقیهی، آنکولوژی امیر، کوثر، اردیبهشت و دنا غرفه‌های مشاوره و آموزش فعالیت دارند.

وی از راه‌اندازی کلینیک سلامت با همکاری معاونت بهداشت در بیمارستان قلب الزهرا خبر داد و گفت: این مرکز که روز دوشنبه 13 بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود در زمینه بیماری سرطان فعالیت ویژه دارد.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تأسیس بخش‌های سرطان‌شناسی در بیمارستان‌های شهرستان‌ها در حال بررسی است، افزود: بازدید هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان سرطان از جمله برنامه‌های این هفته است.

حدادی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌های نمازی، آنکولوژی امیر و شهید فقیهی خدمات‌دهی به بیماران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 تخت برای بیماران سرطانی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در 10 ماه گذشته در بیمارستان‌های نمازی، آنکولوژی امیر و شهید فقیهی 7 هزار و 400 مورد ثبت پذیرش بیماران سرطانی انجام شده است تصریح کرد: در 9 ماه گذشته 25 هزار مورد شیمی‌درمانی در در 4 مرکز درمانی استان فارس انجام شده است.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش درصد سهم بیمه برای تأمین داروهای بیماران سرطانی، بیان کرد: با بهبود پوشش‌های بیمه‌ای، تهیه داروی بیماران سرطانی بهبود یافته است.

حدادی با بیان اینکه از سوی دانشگاه علوم پزشکی در 10 ماه گذشته در قالب مساعدت‌های بلاعوض 695 میلیون تومان در اختیار بیماران سرطانی قرار گرفته، عنوان کرد: بیش از 330 میلیون تومان وام نیز در اختیار این دسته از بیماران قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت برخی از بنیادهای خیریه در این راستا، اظهار داشت: مراجعاتی از استان‌های دیگر از جمله بوشهر و هرمزگان و دیگر استان‌های جنوبی در مرکز استان فارس ثبت شده و شیراز در جنوب کشور قطب درمان بیماری سرطان است.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در بیمارستان نمازی 26 تخت در گذشته برای شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار گرفته، افزود: این تخت‌ها به درمانگاه مطهری منتقل شده و تعداد آنها نیز افزایش یافته است.

حدادی خاطرنشان کرد: امسال در استان فارس بیش از 4 هزار مورد سرطان ثبت شده که 53 درصد آن مردان و 47 درصد زنان بوده است.

بهمن ناظم‌زادگان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز در این نشست سرطان را سومین علت مرگ و میر دانست و اظهار داشت: در 5 سال گذشته 300 نفر از بیماران سرطانی بهبود یافته‌اند و با هماهنگی واحد بهداشت مدارس، محیط و تغذیه در هفته سرطان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه متخصصان باید تشخیص سرطان را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: دوره‌های بازآموزی نیز در این زمینه برگزار می‌شود.

ناظم‌زادگان با اشاره به اینکه در استان فارس سالانه به طور متوسط 5 هزار و 600 مورد جدید سرطان ثبت می‌شود، تصریح کرد: 2 هزار مورد از این 5 هزار و 600 مورد منجر به مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه 13 بهمن ماه تا چهارشنبه 15 بهمن ماه غرفه‌های هفته سرطان برپا می‌شود، عنوان کرد: در این هفته جشنواره غذا، پیاده‌روی و مسابقات ورزشی برگزار می‌شود.

سهیلا زارعی، رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر، نیز گفت: در 9 ماه گذشته 91 یک هزار و 643 مورد بزرگسال و 777 مورد کودک در استان فارس به دلیل بیماری سرطان نیازمند بستری بودند.

رئیس بیمارستان آنکولوژی امیر با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف و آموزش به مردم در راستای پیشگیری از سرطان بسیار کمک‌کننده است، عنوان کرد: در روزهای 13 تا 15 بهمن ماه در پارک خلدبرین پنجمین بازارچه خیریه بیمارستان آنکولوژی امیر برپا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار