فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: فاز اول پروژه کنار گذر شهرستان اسدآباد تا پایان خردادماه سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶ 01 February 2015

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: فاز اول پروژه کنار گذر شهرستان اسدآباد تا پایان خردادماه سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "مسعود بکایی" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه کنار گذر اسدآباد قرار بود دهه فجر افتتاح شود اما به علت کمبود اعتبار و تملک زمین های در مسیر جاده کار به تاخیر افتاد.

وی در ادامه از افتتاح و بهره برداری 227 طرح عمرانی مختلف به مناسبت ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد، اظهار کرد: این تعداد از پروژه ها با اعتباری افزون بر 18 میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروژه 124 پروژه از محل اعتبارات دولتی و 105 پروژه از محل تسهیلات و آورده و جزو پروژه های خصوصی است، خاطرنشان کرد: در سالجاری مجموع اعتبارات شهرستان در بخش پروژه های ملی و تملک دارایی ها و ماده 180 افزون بر 50 میلیارد تومان بوده که از این میزان 21 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه های عمرانی از محل اعتبارات تملک دارایی ها و ماده 180 و 28 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی را شامل می شود.

وی ادامه داد: تاکنون از میزان 21 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی ها و ماده 180 افزون بر 59 درصد و در بخش پروژه های عمرانی از محل اعتبارات ملی نیز 80 درصد اعتبار تخصیص یافته است.

بکایی از جمله پروژه های عمرانی از محل اعتبارات ملی را طرح احداث جاده کنار گذر اسدآباد، سد نعمت آباد، تملک زمین برای دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و پروژه توسعه فاضلاب بیان کرد.

بکایی در ادامه گازرسانی به 10 روستای شهرستان اسدآباد، افتتاح سه آموزشگاه قالیبافی در روستاهای شهرستان، افتتاح راه روستای خنداب، آبیاری تحت فشار در 15 روستا، احداث خانه بهداشت در دو روستا، احداث مسکن روستایی، افتتاح دو مدرسه 6 کلاسه و یک مدرسه سه کلاسه روستایی، تولید ظروف بکبار مصرف معلولین، افتتاح اینترنت پرسرعت ADSL در 12 روستا و جنگل کاری را از جمله پروژه های قابل بهره برداری در اسدآباد دهه مبارک فجر عنوان کرد.

وی افزود: بیش از 100 برنامه فرهنگی منتخب نیز به مناسبت دهه فجر توسط کمیته های 16 گانه تخصصی شهرستان در شهر اسدآباد و روستاهای بخش مرکزی و بخش پیرسلمان برگزار خواهد شد.

بکایی در ادامه تسهیلات و معوقات سررسید شده کشاورزی از سال 92 تا 93 در این شهرستان 5.5 میلیارد تومان است، اظهار کرد: به علت خشکسالی سالهای اخیر بسیاری کشاورزان قدرت و توان بازپرداخت وام های سررسید شده خود را ندارند که در این راستا معوقات و وامهای سررسید شده کشاورزان به مدت سه سال توسط بانکها استمهال و تمدید شده است. 

وی با بیان اینکه در نتیجه این اقدام بانکها موظفند وام های سررسید شده استمهال کرده و جریمه دریافت نکنند، افزود: بنابر گزارش بانک های شهرستان تاکنون 5.5 میلیارد تومان معوقات و تسهیلات سررسیده شده کشاورزی از سال 92 تا 93 در شهرستان موجود است که باید بانکها با بررسی دقیق تر در این راستا اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار