تمرکز بر روی کمیت مراسمات روز معلم،نگاه تکلیف گونه به این موضوع ،اهداف را دست نیافتنی خواهد کرد.لازم است تا با برنامه کاربردی به موضوع نگریست .نباید هدف صرفا برگزاری یک جشن ،معرفی چند نفر بعنوان شاخص و اهداء چند سکه و لوح تقدیر کار منتفی گردد.
کد خبر: ۲۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 08 April 2015

تمرکز بر روی کمیت مراسمات،نگاه تکلیف گونه به این موضوع ،اهداف را دست نیافتنی خواهد کرد.لازم است تا با برنامه کاربردی به موضوع نگریست .نباید هدف صرفا برگزاری یک جشن ،معرفی چند نفر بعنوان شاخص و اهداء چند سکه و لوح تقدیر کار منتفی گردد.

به گزارش تابناک ارومیه،12 اردیبهشت یاداور خاطره ایی تلخ در ذهن تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.خاطره ایی که یکی از ذخایر علمی و فکری انقلاب و این سرزمین هدف گلوله علم ستیزان و بی بصیرتان قرار گرفت.تلخی حادثه تنها از بعد شهادت مرتضی مطهری نیست.بلکه تلخ تر این که در کشوری که یکی از منشاء های تمدن در تاریخ بشریت بوده ،تفکر و علم مورد هدف قرار گرفت.حزن و اندوه این حادثه زمانی به اوج میرسد که شخصی مورد کینه کینه توزان قرار گرفته که با اتکا به مبانی دین انسان ساز اسلام ،بر علمهای نظری و عملی روز نیز تسلط داشت.

حال به جهت تکریم مقام والای شهید مطهری که افتخارش معلمی بود این روز به نام معلم در تقویم ثبت شده است و هر ساله مراسمی در این روز برگزار میشود.

از اهداف برگزاری مراسم در چنین روزی میتوان به :ایجاد انگیزه مضاعف در خانواده بزرگ فرهنگیان در حیطه های پرورشی ، آموزشی ، تربیتی ، پژوهشی ، علمی، بهبود شیوه های آموزشی و تربیتی و افزایش بهره وری در آموزش و پرورش اشاره کرد.

همچنین فراهم نمودن شرایط مطلوب برای رقابت سالم و سازنده به منظور رشد و تعالی نظام تعلیم و تربیت اسلامی و ترغیب معلمان به تلاش هر چه بیشتر برای ایفای رسالت معلمی از دیگر اهداف این مراسمات می باشد.

حال پس از برگزاری سی و یک ساله این مراسمات،باید کارنامه ایی از موفقیت و یا عدم موفقیت ،از دست یابی به اهداف مشخص شده و تاثیرات آن ارائه کرد.

به نظر میرسد تمرکز بر روی کمیت مراسمات،نگاه تکلیف گونه به این موضوع ،اهداف را دست نیافتنی خواهد کرد.لازم است تا با برنامه کاربردی به موضوع نگریست .نباید هدف صرفا برگزاری یک جشن ،معرفی چند نفر بعنوان شاخص و اهداء چند سکه و لوح تقدیر کار منتفی گردد.

با عنایت به حساسیت شغل معلمی و تاثیر گذاری محیط مدرسه در آینده کودکان،نوجوانان و جوانانی که آینده کشور در دستان آنها خواهد بود،سرمایه گذاری هدف دار و مشخص در این زمینه ضروری است.

برخورد علمی و استفاده از روشهای علمی روز دنیا در امر آموزش و پرورش و شیوه های معلمی میتواند از اهداف چنین مراسماتی باشد.

مراسمی که از هم اینک در استان آذربایجان غربی برای برگزاری آن برنامه ریزی میشود.ابراهیم محمدی در اولین جلسه کمیته اجرایی ستاد سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم استان که در محل دفتر معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی باید برای برگزاری باشکوه آیین های بزرگداشت مقام معلم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان با بیان اینکه 1504 پرونده انتخاب معلم نمونه در سطح منطقه ای، استانی و کشوری بررسی شده است، افزود: 498 نفر به عنوان معلمان نمونه در سطح مناطق 24 گانه استان انتخاب شد.

محمدی با بیان اینکه تعداد 10 داور و 11 ناظر، بررسی این پرونده ها را بر عهده داشتند؛ ادامه داد: در مرحله استانی و کشوری 207پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن 26 نفر به عنوان معلم نمونه استانی و 3 نفر به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند که از بین این سه نفر، پس از بررسی امتیازات و انجام مصاحبه توسط وزارت آموزش و پرورش یک نفر به عنوان معلم نمونه کشوری از استان آذربایجان غربی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین نمادین بزرگداشت مقام معلم امسال با حضور مهمانان وزارتی، 15 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: این مراسم در محل سالن برق ارومیه و با مسئولیت و هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 1 ارومیه اجرا می شود.

محمدی اذعان داشت: حضور پورشور فرهنگیان استان در نماز جمعه و ایجاد نمایشگاه و توزیع بسته های فرهنگی، دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری،برگزاری مسابقات فرهنگی، اطلاع رسانی، نشست خبری هفته معلم، برگزاری جشنواره ها، مسابقات علمی در قالب آثار شهید مطهری، دعوت از مدعوین برای شرکت در برنامه متمرکز استانی، غباروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده فرهنگیان شاهد، جانبازان، آزادگان، نشست بصیرتی فرهنگیان بسیجی، برگزاری مسابقات ورزشی، مراسم تجلیل از معلمان در مدارس، اجرای آزمون و دوره مطهری شناسی، برنامه ریزی جهت دیدار با پیشکسوتان، بیماران صعب العلاج، بازنشستگان از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار