کد خبر: ۲۰۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 19 March 2016
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: مهمترین معضل کشور نامناسب بودن الگوی مصرف است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به گرمایش زمین شده است.

از شدت مصرف تا شتابناک شدن گرمایش زمین/امشب چند دقیقه‌ای چراغ‌هایمان را خاموش کنیممحمد رستگاری معاون پپایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص  ساعت زمین  و اقدامات  مردم برای مقابله با گرمایش زمین اظهار داشت: مهمترین معضل کشور نامناسب بودن الگوی مصرفمان است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در گرمایش زمین نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: تمامی پارامترهای مصرف زندگی و نوع استفاده از آب، برق، س وخت، حمل و نقل و تغذیه به طور مستقیم یا غیرمستقیم از راهکارهای  اصلی  کنترل و کاهش گرمایش  زمین است.

معاون پایش و  نظارت اداره  کل  حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با بهبود الگوی  مصرف و اصلاح آن انتشار دی‌اکسید کربن کاهش یافته و مهمترین عامل گرمایش زمین به حداقل می‌رسد.

رستگاری تأکید کرد: امسال به دلیل توافق بین‌المللی مهم انجام شده برای گرمایش  زمین برگزاری ساعت زمنی و دادن یک ساعت آرامش  به آن از  جایگاه مهمی برخوردار است.

وی افزود: با برگزاری مراسم ساعت زمین و خاموشی چراغ  خانه‌ها  و تمامی نمادهای شهرمان می‌توانیم با  جلب مشارکت عمومی و یادآوری به مردم اهمیت کوچکترین اقدام آنها را برای مقابله با گرمایش زمین نشان دهیم.

**8 استان کشور به کمپین جهانی ساعت زمین می‌پیوندند

ساعت 20:30 امشب تا 21:30 به مدت یک ساعت ایرانیان دوستدار  محیط زیست با خاموش کردن وسایل برقی و روشنایی خود به کمپین جهانی می‌پیوندند که هشت سال است مردمان ساکن کره زمین را از سیدنی تا نیویورک فرا می‌خواند تا به عواقب شدت مصرف و شتابناک‌تر شدن روند  گرمایش زمین  بیاندیشند و با آن مقابله کنند.

محمد درویش مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط  زیست در کانال تلگرامی خود در این باره می گوید: امسال هم علاوه بر تهران، اصفهان، رشت، تبریز، مشهد، شیراز، کرمانشاه، عسلویه و ده‌ها شهر دیگر ایران، تمامی دوستداران محیط  زیست مراسم ویژه‌ای را به مناسبت ساعت زمین با خاموش کردن خانه‌هایشان برگزار خواهندکرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار