کد خبر: ۱۹۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 14 March 2016

 فرشاد فردی

با هر بار تفکری که به زندگی اهل بیت می‌کنم شرمسار از دنیازدگی‌های امروزی می‌شوم، فواصل فکری که گاه ناخواسته گریبانگیر زندگی ما شده و موجب می‌شود اهداف متعالی زندگی دینی به حاشیه و انزوا کشیده شود.

اما شعاع پیام‌های اسلام حصر زمان و مکان را درنوردیده و به دل‌ها رسوخ کرده حتی در دل آنهایی که اسلام و مسلمانان را سدی بر سر راه خود می‌بینند و مظلوم کردن شیعه را دلیلی برای شکستن این سد می‌پندارند اما به راستی چرا طاغوتیان این مقدار از اسلام هراس دارند؟ شیعه مگر کدام تسلیحات و کدام مهمات را دارد یا اینکه دارای کدام آیین ضد بشری است؟

حقیر در زندگی خود به دنبال پاسخ برای این پرسش‌ها بودم که با یکی از نویسندگان خوش ذوق، شجاع، حق محور و روشن ضمیر استان اردبیل آشنا شدم که در راه اسلام تلاش‌های مخلصانه زیادی کرده و تحلیل‌های ایشان در مورد مسائل مربوط به شیعه در منطقه سر آمد است.

شخصی که برای دیدار با مردانی که رنگ و بوی خدایی دارند حتی سفرهای خارجی رفته شخصی که نام حاج علی اکرامی فعال مذهبی کشور آذربایجان را که چندین سال زندان را به خاطر عشق به اسلام و ارادت به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران تحمل کرده را زنده می‌کند و ایشان را ابوذر زمان می‌داند و این بار به جاست که به تحسین اعمالش خودش را ابوذر بنامیم.

محمد قاضی‌دهی که مؤلف کتاب «تقابل دین و سیاست در آذربایجان» و چندین کتاب و آثار دیگر هستند مباحث مربوط به شیعه را نه در حد ایران که در سطح منطقه‌ایی و بین‌المللی بررسی کرده‌اند و تپش ضربان‌های ایشان برای اسلام به قدری بوده که از هیچ مشکلی در راه احیای حق شیعه در سطح منطقه فروگذار نکرده‌اند.

هر موقع ظلمی علیه شیعه اتفاق افتاده با شجاعتی مثال‌زدنی در پی واکنش برآمده‌اند، واکنشی از نوع فرهنگ و قلم واکنشی از جنس کلام، وقتی پای صحبت‌های ایشان نشستم به اوج مفهوم (مَتَاعٌ قَلِیلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ) پی بردم.

دارالارشاد اردبیل همیشه مهد پرورش اشخاصی بوده که سبقه و تعلق دینی دارند و ما در این مختصر قصد معرفی یک نمونه از این افراد را داشتیم.

هر چند سخن راندن در مورد افرادی که دغدغه مذهبی و فرهنگی دارند کاری دشوار و تحلیل شخصیت چهره‌های مذهبی بس دشوارتر است اما معرفی این‌گونه افراد یقیناً نیاز فرهنگی است، نیازی به وسعت یک جامعه اینکه یک فرد مانند قاضی‌دهی به خاطر دغدغه‌های مذهبیش چندین سال تلاش می‌کند، کتاب می‌نویسد و حتی سفر می‌رود، این یعنی تأثیرات پیام‌های اسلامی و اینجاست که باید الگوپذیری جامعه از این پیام‌ها باشد و فعالان فرهنگی و مذهبی مصادیقی از این الگوها و پیام‌ها هستند.

ما نیز به نوبه خود از تمامی کسانی که در عرصه فرهنگ و مذهب گام برداشته و تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم و زحمات آنها را ارج می‌نهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرشاد فردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
سلام
فرشاد فردی نویسنده کتاب نیست
لطفا اصلاح شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار