کد خبر: ۱۹۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 12 March 2016
 اکبر نعمت اللهی شنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی نخستین پمپ بنزین کشور در آبادان در جمع خبرنگاران رسانه ها افزود:پالایشگاه آبادان، نخستین مرکز صنعتی کشور است که طی روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی مورد حمله دشمن قرار گرفت و بیشترین صدمه را در جنگ تحمیلی دید.

وی اظهار داشت:از این رو وزرات نفت در نظر دارد تا فعالیت های صنعت نفت در سال های دفاع مقدس را با محور پالایشگاه آبادان در محل باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس این شهر به نمایش بگذارد.

نعمت اللهی اضافه کرد:در این راستا سعی می شود تا تمامی رخدادها و اتفاقاتسال های حماسه در صنعت نفت در موزه مرکزی صنعت نفت آبادان گردآوری و تجمیع شود.

** با دفن شهدا در موزه صنعت نفت و دفاع مقدس آبادان مشکلی نداریم
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در ادامه سخنانش با بیان برخی سخنان در خصوص مخالفت وزارت نفت با خاکسپاری شهیدان گمنام در موزه صنعت نفت و دفاع مقدس آبادان، گفت:با دفن شهدا در محل موزه صنعت نفت ودفاع مقدس مشکلی نداریم، مشروط بر اینکه مدیریت واحد بر این محل حاکم شود.

وی زمین موزه صنعت نفت و دفاع مقدس را حدود 310 هزار هکتار اعلام کرد و افزود:زمین این موزه متعلق به دولت و بیت المال است و وزارت نفت برای اجرای طرح موزه در حال به کارگیری مشاور در این زمینه است.

نعمت اللهی اظهار داشت:با توجه به مصوبات قبلی وزارت نفت این مجموعه باید در اختیار ستاد حفظ ارزش های دفاع مقدس وزارت نفت قرار گیرد تا بتواند طرح جامعه موزه نفت و دفاع مقدس در آن انجام دهد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد:از طرح های مطالعاتی برای اجرای موزه صنعت نفت در دفاع مقدس که از سوی مردم و مسئولان محلی ارائه می شود، استقبال شده و این طرح ها مورد مطالعه قرار می گیرد تا با طرح های پیشنهادی مشاور، ادغام شده و طرح جامع اجرا شود.
مشاور وزیر نفت تصریح کرد:لازم است برای تحقق اهداف موزه صنعت نفت و دفاع مقدس، شورای عالی نظارتی متشکل از مسئولان حفظ ارزش های دفاع مقدس وزارت نفت، پالایشگاه آبادان و مسئولان محلی تشکیل شده تا این شورا بر محتوای باغ موزه نظارت کنند.
وی افزود:در نظر است این طرح به یک مرکز فرهنگی تفریحی و موزه صنعت نفت در دفاع مقدس تبدبل شود.

وی بیان داشت: وزارت نفت آمادگی اجرای سریع این طرح را دارد، مشروط بر اینکه پالایشگاه آبادان به عنوان مالک قانونی زمین ها، مدیریت آن را بر عهده داشته باشد.

نعمت اللهی گفت:برای اجرای طرح جامع موزه صنعت نفت در دفاع مقدس در سه فاز عملیاتی، حداقل سه سال زمان نیاز است و این طرح نیز پس از تکمیل در اختیار مردم آبادان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا بر اساس اسناد وزارت نفت، نخستین پمپ بنزین کشور، سال 1306 هجری شمسی مطابق با 1927 میلادی در آبادان بنا شده است. 

این شهر با بهره گیری از فرودگاه بین المللی، ایستگاه فرستنده رادیو و تلویزیون با برنامه های برون مرزی و دانشکده نفت، سال های پیش از جنگ تحمیلی، از مهم ترین، زیباترین و خاطره انگیزترین شهرهای ایران به شمار می رفت.

پیش از این نیز، اکبر نعمت اللهی رییس ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وزارت نفت در بازدید از موزه دفاع مقدس آبادان و تاسیسات نفتی پالایشگاه آبادان گفته بود:بر اساس دستور وزیر نفت و هماهنگی با وزارت امور خارجه، موزه تاریخ سیاسی نفت تهران در محل ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس سابق و محل فعلی وزارت امور خارجه راه اندازی می شود. 

وی ادامه داد:در شهر مسجدسلیمان نیز تاسیسات نفتی گنجینه نفت شامل چاه شماره 1 چشمه های نفتی، کارخانه تولید برق، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تقطیر و ساختمان اصلی برای راه اندازی باغ موزه صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفته است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار