حجت الاسلام همتی اظهار داشت: اگر حضرت زهرا(س) به عنوان عصاره تمام فضیلت ها و ارزش های اخلاقی معرفی شده است بخاطر پایبندی او به ارزش ها و تعالیم اسلامی و دینی بوده است.
کد خبر: ۱۹۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 11 March 2016
حجت الاسلام همتی اظهار داشت: اگر حضرت زهرا(س) به عنوان عصاره تمام فضیلت ها و ارزش های اخلاقی معرفی شده است بخاطر پایبندی او به ارزش ها و تعالیم اسلامی و دینی بوده است.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام "مهدی همتی" ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه الزهرا(س) در بیان ویژگی های اخلاقی آن بانوی مکرم گفت: فاطمه زهرا نمونه و الگوی یک زندگی کامل و معنا دار است، حضرت به عنوان عصاره یک انسان کامل مطرح است که در تربیت فرزندان به عنوان یک مادر کامل و یک انسان به نحوی عمل کرده است که خود آنها برای جامعه در تمام عرصه ها و دوران های مختلف الگو و نمونه بوده اند.

وی با بیان اینکه اولین رویکرد حضرت زهرا عملگرایی ایشان به شیوه و سیره رسول خدا بوده است، اظهار کرد: فاطمه الزهرا هیچگاه به پشتوانه اینکه پدرش رسول خداست و به این واسطه می تواند مورد توجه، مغفرت و غفران الهی قرار بگیرد اکتفا نکرده و خود در عمل و سیره پیرو منش و اخلاق الهی پیامبر(ص) بودند و به این نکته واقف بودند که انسان در گرو اعمال خویش است.

این کارشناس دینی، اخلاق مداری، پویایی و تحرک را شاخصه عملکرد رفتاری این بانوی فرهیخته عنوان و افزود: اگر فاطمه الزهرا به عنوان عصاره تمام فضیلت ها مطرح است به رفتار خودش که بنا بر تبعیت از خدا و رسولش و بر طبق آیات و دستورات الهی بوده است استناد می شود.

وی ادامه داد: اگر در عرصه تربیت به عنوان یک مربی به تمام معنا فرزندانی نمونه تحویل جامعه نموده است، یا در اداره و تدبیر منزل، زنی پرکار و پرتلاش و پویا است، و یا عرصه شوهرداری را جهاد فی سبیل الله دانسته و گوی سبقت را از دیگران ربوده است، و یا در بحث عبادت پیش تاز همه عابدان و زاهدان زمان خود بوده است و یا اگر امام زمان وی را به عنوان الگوی خود معرفی می کند، این ها ممکن نیست مگر در پایبندی و تعهد حضرت فاطمه الزهرا(س) در عمل بر طبق تعالیم و دستورات الهی و دینی.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم جامعه ای ایده آل پویا و ساختارمند داشته باشیم باید تابع دستورالعمل ها و قوانینی باشیم که منبعث از کلام وحی است، خاطرنشان کرد: ویژگی و برتر ی خاص اسلام بر دیگر ادیان این است که برای تمام عرصه ها برنامه دارد و نه تنها مختص به زمان رسول و ائمه نبوده است بلکه تا آخرالزمان این برنامه ها وجود دارند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد ایلام، با اشاره به اظهار نظر برخی بر اثر غفلت، که تعالیم دینی کار ساز نیست و نارسا است، عنوان کرد:  اگر در بسیاری مواقع در رفتارهای اجتماعی دچار نابهنجاری شده و به درستی عمل نمی شود، مشکل از عمل ناصواب و غیر مطابق با دین است، و نبایدعملکرد افراد را بر کل اسلام تطبیق داد.

حجت الاسلام همتی اضافه کرد: اگر رفتار مطابق با تعالیم اسلامی و حق و حقوق و قوانینی که وحی برای اداره اجتماع در اختیار بشر قرار داده است منطبق باشد و اگر در برخوردها و رفتارهای خود محک را اسلام قرار دهیم مطمئنا به آن جامعه ایده آل و آن سبک از زندگی مطلوب خواهیم رسید.

وی با بیان الگو و اسوه بودن بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س)، تصریح کرد: آنچه که فاطمه را سرور زنان عالم نمود و آن را در همه جهات و خصایل و ویژگی ها بارز کردو به عنوان یک انسان کامل معرفی شد، تبعیت بی چون و چرای او از ذات باری تعالی و خالص شدن او برای خدا بوده است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار