شهردار بابل
شهردار بابلبه پل محمدحسن خان اشاره کرد و گفت: این پل همانند یک انسان خمیده‌ است و اگر یک ساعت هم از زیر بار ترافیکی بیرون بیاید به مردم خدمت بزرگی شده است .
کد خبر: ۱۹۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 11 March 2016

به گزارش تابناک مازندران؛ حسین بیژنی در نخستین نشست خبری خود پس از حضور در شهرداری بابل، اظهار کرد: بابل شهری است که در گذشته از جایگاه خوبی در استان برخوردار بود اما امروز با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است.

وی تصریح کرد: همچنان انسان‌های اندیشمند در این شهر حضور دارند که ارزش بسیاری به بابل داده‌اند.

شهردار بابل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نخستین اصلی که پیش از درآمد باید در نظر داشته باشیم، همدلی و هم‌زبانی، وحدت و انسجام و دومین مورد قانونمندی و قانون‌مداری است، استفاده از افراد متخصص و عمل‌گرایی دو محور دیگر این 4 اصل است.

بیژنی گفت: جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری که با امنیت کامل بتواند سرمایه خود را به مسئولان بسپارد می‌تواند موجب ایجاد یک درآمد پایدار برای این شهر باشد.

شهردار بابل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ایجاد تنش‌هایی بین شهرداری و شورای شهر بابل گفت: در هر صورت اختلاف نظر و انتقاداتی وجود دارد و باید خوشحال باشیم که مسئولان انتقاد می‌کنند و قطعا این موارد در خدمت‌رسانی مطلوب به مردم تاثیر دارد.

بیژنی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با کارشناسان موجود در شهرداری بابل، گفت: شهرداری بابل از کارشناسان خوبی برخوردار است اما این کارشناسان از نظر کمی و کیفی برای رسیدن به اهداف شهرداری کافی نیستند.

وی بر عوامل پیشرفت خدمات‌دهی مناسب‌تر به شهروندان، آموزش پرسنل، نظارت بر آنها، تعریف درست شرح وظایف و اصلاح ساختار سازمانی تاکید کرد.

شهردار بابل همچنین با انتقاد از روند نامناسب مدیریت پسماند در مازندران، تصریح کرد: به دنبال حضور در این عرصه و مدیریت درست هستیم و به این منظور با یک کارشناس محیط زیست در این زمینه وارد بحث شده‌ایم.

بیژنی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ورود 25 نفر به این شهرداری بدون ضابطه گفت: تعدادی از آنها توانستند مصوبه شورا را بگیرند و با 20 نفر نیز قطع همکاری کردیم.

شهردار بابل در رابطه با شفاف‌سازی و سالم‌سازیقراردادها اظهار کرد: هر قراردادی باید مشخصاتی داشته و از لحاظ حقوقی و تخصصی شفاف باشد.

وی افزود: برخی از قراردادها شفاف نیست که نیاز به تصحیح دارد و اگر نیروی کیفی در این زمینه داشته باشیم با این مشکل روبه‌رو نمی‌شویم.

بیژنی وضعیت مبلمان شهری را بسیار نامناسب توصیف و خاطرنشان کرد: از لحاظ ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری باید از کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده کنیم تا شهری زیبا داشته باشیم.

وی در ادامه درباره جذب نیروی کار در آینده گفت: نیروها باید کیفی شود و فردی که کیفیت لازم را نداشته باشد با آنها قطع همکاری می‌کنیم.

بیژنی همچننین از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری بابل در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی ترافیک، مدیریت پسماند زباله و کسب درآمد و ایجاد فرهنگ‌سرا بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری بابل است.

بیژنی در ارتباط با زیباسازی ورودی‌های شهر بابل نیز گفت: خودروهای دست فروش و میوه فروشان باید به بازارچه‌های مخصوص انتقال داده شوند که برای خودروهای عبوری ایجاد مزاحمت نکنند.

شهردار بابل همچنین به پل محمدحسن خان اشاره کرد و تصریح کرد: این پل همانند یک انسان خمیده‌ است و اگر یک ساعت هم از زیر بار ترافیکی بیرون بیاید به مردم خدمت بزرگی شده است .

شهردار بابل در رابطه با سوال خبرنگاری مبنی بر دخالت اعضای شورای شهر بر امور شهرداری و دستور مستقیم به کارکنان شهرداری، گفت: شورای شهر ناظران مسئول بر گردش کار شهرداری هستند، اما نظارت دلیل بر دخالت نیست.

وی افزود: احتمال داشت که این امر در گذشته اتفاق می‌افتاد اما هم‌اکنون این رویه اصلاح شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار