رئیس سازمان بسیج سازندگی از نهال‌کاری بیش از 1700 هکتار از اراضی کشور توسط بسیجیان با هدف مقابله با بیابان‌زایی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016

مراسم کاشت نهال و همچنین افتتاح سالن چند منظوره 9 دی در شهرستان کرج ظهر امروز با حضور سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه استان البرز برگزار شد.

همچنین سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی به همراه خانواده معظم شهدا و فرماندهان سپاه استان البرز در مراسم کاشت 2 هزار نهال به مناسبت هفته درخت‌کاری و به یاد شیدا مدافع حرم شرکت کرد.

سردار غلامی در این مراسم که با حضور خانواده 12 شهید مدافع حرم استان البرز برگزار گردید، طی سخنانی اظهار داشت: فرهنگ غنی اسلامی با قیام عاشورای حسینی (ع) احیا شد و امروز خون شهدای مدافع حرم و اسلام در امتداد خون‌ یاران سید الشهدا (ع) است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند بسیج و بسیجیان به اسلام و انقلاب و امت اسلامی، گفت: شجره طیبه بسیج عملکردی درخشان در خدمت به مردم داشته و کارنامه پرافتخار این نیروی انقلابی و ولایی مملو از برگ‌های زرین است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان در خط مقدم دفاع از خاک کشورمان قرار داشتند و امروز نیز آنها در خط مقدم سازندگی و دفاع فرهنگی هستند.

غلامی یکی از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی را در حوزه حفظ و احیای آب، خاک و منابع طبیعی کشورمان و مقابله با بیابان‌زایی و کاشت درخت توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروز به دلیل توسعه زندگی ماشینی، بستر حیات بشر با خطرات جدی روبه‌رو شده است.

وی افزود: مهاجرت‌های بی‌رویه، از بین رفتن منابع طبیعی به ویژه آب و خاک، توسعه بیابان‌ها و کاهش جنگل‌ها و فضای سبز و از بین رفتن روستاها از جمله آسیب‌های این نوع زندگی ماشینی و صنعتی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: در این حوزه نیز بسیج سازندگی وارد میدان شد و با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان جنگل‌ها اقدامات ارزشمند و بزرگی توسط بسیج سازندگی انجام شده است.

غلامی گفت: از جمله این اقدامات کاشت نهال در بیش از 1700 هکتار از اراضی کشور با هدف مقابله با بیابان‌زایی است.

وی در پایان تاکید کرد: بسیج سازندگی با تمام توان در این حوزه وارد شده و آماده همکاری با دستگاه‌های مربوطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار