آيت الله شيخ محمد يزدي، آغازكننده اجلاس خبرگان رهبري بود.آيت الله يزدي تاكيد: خوشبختانه من راي نياوردم و درآینده در خدمت شما نيستم. آنچه به نقل از من در مورد كنار رفتن ديگران براي ورود من به مجلس داشتند دروغ است. اين مواردي كه در سايت‌ها مي‌زنند از روي بي‌تقوايي است.
کد خبر: ۱۹۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 08 March 2016
آيت الله يزدي رييس مجلس خبرگان رهبري در آخرين سخنراني خود در كسوت رييس مجلس خبرگان پس از بيان روايات و آياتي از قرآن كريم گفت: به نظر من يكي از حساس‌ترين وظايف مجلس خبرگان مراقبت از خطر تغيير هويت ولايت فقيه است.

به گزارش خبرنگار «آفتاب»، وی افزود: بايد در نظام جمهوري اسلامي اعضاي مجلس خبرگان زائد بر تعيين فقيه و مراقبت از استمرار شرايط آن فقيه از هويت ولايت فقيه هم مراقبت كنند. 

وي با تبريك صميمانه به همه افرادي كه موفق به حضور در مجلس خبرگان پنجم شده‌اند، گفت: بايد اين افراد وظيفه مراقبت از تغيير هويت حاكم فقيه را جدي بگيرند.

آيت الله يزدي تاكيد: خوشبختانه من راي نياوردم و درآینده در خدمت شما نيستم. آنچه به نقل از من در مورد كنار رفتن ديگران براي ورود من به مجلس داشتند دروغ است. اين مواردي كه در سايت‌ها مي‌زنند از روي بي‌تقوايي است.

وي افزود: اعلام رسمي وزارت كشور قانون است و بايد از آن تبعيت كرد. تسليم قانون هستم و حاضر نيستم تخلفي صورت بگيرد. خدا را شاكر هستم كه باري از روي دوشم برداشته شده است.

يزدي در ادامه افزود: من حتي به يكي از اعضاي شوراي نگهبان كه براي خبرگان راي آورده و غيرمعمم است يعني آقاي اسماعيلي تبريك گفتم. 

وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراس اسلامي هم گفت: انتخابات آرام و خوبي صورت گرفته است؛ البته در گوشه و كنار شكاياتي صورت گرفته است كه برخي از آنها مربوط به مجري است كه در شوراي نگهبان در حال بررسي است.

رييس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: برخي شكايات در مورد خريد و فروش آراء بوده است و يا اينكه برخي شعب اخذ راي براي راي نياوردن عده‌ای زود بسته شده است. 

در اين حين آيت الله هاشمي و حسن روحاني لحظاتي را به صورت آهسته با يكديگر مذاكره كردند.

آيت‌الله يزدي در ادامه افزود: فشار روحي از ناحيه برخي پرونده‌هاي نمايندگان رد‌صلاحيت شده براي ما بسيار سنگين بود. نمايندگان نبايد به دنبال ساخت و پاخت با وزرا باشند و بگويند اگر راي اعتماد مي‌خواهید بايد فلان كار صورت بگيرد. 

رييس مجلس خبرگان رهبري خطاب به دولت هم گفت: دولت، دولت اعتدال و ارتباط با همه كشورها است اما به لبخند دشمن اعتماد نكنيد. ارتباط با دشمن خوب نيست. خوب است كشور با همه ارتباط داشته باشد اما نه با دشمن شناخته شده. نبايد فريب عوا‌م‌فريبي‌هاي دشمن را بخوريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار