بسیاری از گونه‌های دارویی استان همدان از جمله توتیا، سماق، ختمی و آویشن درخطر انقراض قرار گرفته‌اند که باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.
کد خبر: ۱۹۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 08 March 2016

همتی گفت: ۴۰۰ گونه گیاهی موجود در استان همدان داروئی ، غذایی و صنعتی هستند به همین منظور این مجموعه موظف به حفظ ذخائر ژنتیکی و برنامه ریزی برای تجدید نسل این گونه های گیاهی است.

به گزارش برنا؛ مدیر کل منابع طبیعی استان با اعلام مطلب فوق افزود: بسیاری از گونه‌های دارویی استان همدان از جمله توتیا، سماق، ختمی و آویشن درخطر انقراض قرار گرفته‌اند که باید تحت مراقبت ویژه قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: با کاشت گونه های مقاوم به خشکی از جمله زالزالک، سنجد، ارژن و اقداماتی همچون بذر کاری، کوپه کاری، تراس بندی، ذخیره نزولات با هدف نفوذ آب در زمین و تقویت پوشش گیاهی برای احیای جنگل ها تلاش شده است.

همتی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی در کنترل گرد و غبار و ریزگردها نقش اساسی داشته و در سال های اخیر با وجود پدیده خشکسالی و خشک شدن تالاب ها تعداد کانون های گرد و غبار به بیش از 100 مورد رسیده است.

وی در خصوص اختلاف اراضی ملی منابع طبیعی با اوقاف همدان گفت: 70 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در اختلاف با اوقاف بود که در دو سال گذشته 51 هزار و 655 هکتار از این اراضی تعیین تکلیف شده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار