شهردار اردبیل در مراسم روز درختکاری عنوان کرد:
لطف اللهیان داشتن شهری آرام و ایده آل را در گرو توسعه فضای سبز دانست و اظهار کرد: امیدواریم و در برنامه داریم تا در مراسم روز درختکاری سال آینده شاهد برگزاری مراسم بهره برداری از 4 باغ ایرانی شهر اردبیل باشیم.
کد خبر: ۱۹۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 06 March 2016
لطف اللهیان داشتن شهری آرام و ایده آل را در گرو توسعه فضای سبز دانست و اظهار کرد: امیدواریم و در برنامه داریم تا در مراسم روز درختکاری سال آینده شاهد برگزاری مراسم بهره برداری از 4 باغ ایرانی شهر اردبیل باشیم.

شهردار اردبیل "باغ شهر" بودن اردبیل در سال های گذشته را یادآوری کرد و گفت: تلاش می کنیم تا جایگاه تاریخی این شهر به عنوان "باغ شهر" را احیا کنیم.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دکتر حمید لطف اللهیان در مراسمی که پیش از ظهر روز شنبه 15 اسفند ماه به همین مناسبت و با حضور استاندار، فرماندار، اعضای شورای شهر و سایر مسوولان در محل مسجد حضرت مهدی(عج) شهرک بعثت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اردبیل با توجه به اقلیم مناسبی که دارد در قرن های گذشته دارای باغ های بزرگ و قدیمی بوده که وجود این باغ های بزرگ و زیبا شرایط به مراتب مناسب تری برای زندگی شهروندان فراهم کرده بود.

تلاش می كنیم جایگاه تاریخی

وی از بین رفتن این باغ ها هم سو با توسعه شهر در طول سال های گذشته را خاطرنشان کرد و افزود: تلاش برای ارتقا جایگاه تاریخی "باغ شهر" اردبیل از برنامه های مهم شهرداری است.

لطف اللهیان با اشاره به اهمیت بالای فضای سبز در مجموعه اقدامات شهرداری اردبیل، افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر اردبیل با مساحتی بالغ بر 356 هکتار، در حدود 7.1 مترمربع به ازای هر نفر است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به استانداردهای بین المللی در خصوص سرانه فضای سبز که مابین 15 الی 25 متر مربع می باشد، بایستی هرسال به میزان وسعت و همچنین کیفیت فضای سبز شهر اردبیل اضافه کنیم و حد مطلوب سرانه فضای سبز در ایران نیز 12 متر مربع به ازای هر نفر است.

 

افزایش سرانه فضای سبز نیازمند همت عمومی/نهال هایی با اسامی شهدا کاشته می شود

شهردار اردبیل بیان کرد: برای رساندن سرانه فضای سبز شهر اردبیل به حد مطلوب یا حداقل تا استاندارد کشوری 12 متر مربع، علاوه بر اقدامات شهرداری به تلاش، جدیت و همت عمومی نیازمندیم.

لطف اللهیان از پیش بینی نقاط مختلف در سطح شهر به منظور توسعه فضای سبز شهری در سال های آتی، خبر داد و با اذعان به اینکه در سال 94 حدود 19 هکتار به وسعت فضای سبز شهر اردبیل افزوده شده است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در مجموعه شهرداری و با همت اعضای محترم شورای شهر، بنا داریم تا سطح فضای سبز شهرمان را در سال 95 حداقل حدود 35 هکتار افزایش داده و سرانه فضای سبز را به 8 متر مربع برسانیم.

به گفته لطف اللهیان در حال حاضر حدود 76 هکتار فضای سبز نیز در محدوده ادارات واقع در شهر اردبیل وجود دارد که به رغم استفاده شهروندان، این میزان فضای سبز خارج از آمار اعلام شده سرانه خالص فضای سبز شهری می باشد.

وی همچنین آغاز عملیات کاشت نهال به یاد و با اسامی شهدای شهرستان را از دیگر برنامه های مهم شهرداری اردبیل برشمرد و گفت: این نهال ها در گرامیداشت یاد و به تعداد اسامی شهدای والامقام شهرستان در نقاط مختلف شهر اردبیل کاشته می شود.

تلاش می كنیم جایگاه تاریخی

 

پیش بینی کاشت 450 هزار اصله نهال و درخچه در سال 95 در اردبیل

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی به عمل آمده در سال 95 حدود 450 هزار اصله نهال و درخچه های زینتی در نقاط مختلف شهر کاشته خواهد شد.

لطف اللهیان تهیه بیش از 50 هزار اصله نهال مثمر برای کاشت در نقاط مختلف شهر در سال 95 را از جمله اقدامات پیش بینی شده شهرداری اردبیل بیان کرد و گفت: امروز و در این محل شاهد استارت عملیات توسعه فضای سبز شهر اردبیل هستیم که طی این عملیات تا زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد، بیش از 450 هزار اصله نهال و درخچه های زینتی در سال پیش رو کاشته خواهد شد.

شهردار اردبیل همچنین در ادامه سخنان خود در این مراسم از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز شهری همکاری بیشتری با عوامل شهرداری داشته باشند.

 

ایجاد 4 باغ ایرانی در 4 منطقه شهر اردبیل

شهردار اردبیل از تلاش مجموعه شهرداری برای ایجاد 4 باغ ایرانی در 4 منطقه از شهر با کاشت 50 هزار نهال مثمر و 400 هزار نهال غیرمثمر خبر داد و افزود: باغ واقع در جنب مسجد حضرت مهدی(عج) شهرک بعثت که امروز در مراسم روز درختکاری در آن حضور داریم یکی از این باغ هاست.

لطف اللهیان تاکید کرد: شهرداری اردبیل همه نهال ها و درخچه های مورد نیاز برای کاشت در سطح شهر را از نوع و گونه های سازگار با اقلیم شهر انتخاب کرده است و استفاده از شیوه های نوین و مدرن جهت آبیاری 4 باغ ایرانی اردبیل در دستور کار ما قرار دارد.

وی استفاده از آب خام و ارتقا شبکه آبیاری فضای سبز با اولویت آب خام را از برنامه های مهم شهرداری اردبیل دانست و افزود: توسعه فضای سبز با تکیه بر برنامه ریزی های علمی و دقیق مد نظر ما می باشد.

لطف اللهیان یادآوری کرد: شهرداری اردبیل در کنار این اقدامات در سال 95 نسبت به کاشت بیش از 3 میلیون و 423 هزار بوته انواع گل های فصلی و زینتی در سطح پارک ها و فضای سبز شهر اقدام خواهد کرد.

تلاش می كنیم جایگاه تاریخی

 

توسعه شهر بدون مراقبت از محیط زیست امکان پذیر نیست

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم روز درختکاری، اظهار کرد: توسعه شهر بدون مراقبت از محیط زیست امکان پذیر نیست.

لطف اللهیان با اذعان به اینکه اهتمام شهرداری بر ارتقا فضای سبز شهری است، تصریح کرد: در مقوله توسعه محدوده قانونی شهر نیز لحاظ نمودن توسعه فضای سبز هم از نظر کیفی و هم کمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی داشتن شهری آرام و ایده آل را در گرو توسعه فضای سبز دانست و اظهار کرد: امیدواریم و در برنامه داریم تا در مراسم روز درختکاری سال آینده شاهد برگزاری مراسم بهره برداری از 4 باغ ایرانی شهر اردبیل باشیم.

این مسوول بهسازی، ساماندهی و روشنایی پارک های موجود و در سطح شهر را از دیگر برنامه های مهم شهرداری اردبیل در سال 95 بیان کرد و افزود: اقداماتی را به منظور جایگزین کردن درختان جوان تر به جای درختان کهنسال و آسیب دیده در دستور کار داریم تا درختان جوان تازه کاشته شده در سال های آتی جلوه بیشتری به فضای سبز شهری ببخشند.

به گزارش تابناک اردبیل، حضور جمعی از نونهالان یکی از مهدکودک های اردبیل در مراسم روز درختکاری و همچنین تجلیل از شهروندان نمونه ای که در نگهداری و توسعه فضای سبز شهری نقش تاثیرگذاری داشته اند، از دیگر بخش های مهم مراسم روز درختکاری بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار