پیشکسوت تئاتر ملایر بر اثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۹۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 06 March 2016

پیشکسوت تئاتر ملایر بر اثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، "غلامرضا خورشیدی"، هنرمندی بود که بیش از 60 سال خاک صحنه خورد، هیجان‌ها آفرید، اشک و لبخندها بر لبان و چشمان تماشاگران نشاند، هستی‌اش را به پای عشق و علاقه‌‌اش ریخت و ساکت و آرام با مویی سپید و دستانی لرزان در اتاقی ساده، بيماري را تحمل كرد و سرانجام در آخرين روزهاي سال در ميان هياهوي مردم براي عيد، در خانه كوچك و قديمي‌‌اش، آرام چشم بست و براي هميشه خاموش شد.

"غلامرضا خورشيدي" در سال 1320 در ملاير خیابان محمدی سابق، دیده به جهان گشود و شايد اگر ناملایمات زندگی کمتر به او رو می‌کرد و روزگار بیشتر روی خوشش را به او نشان می‌داد، هنوز هم مانند بسیاری از هم‌سن و سالانش سرپا و سلامت بود.

او كه سال‌هاي آخر عمرش را در اتاقی ساکت و دنج با پنجره‌ای رو به کوچه که شايد تنها مونسش همین پنجره و صدای بازی و همهمه بچه‌هایی بود که از آن شنیده می‌شد، زندگي كرد، در همان خانه نيز علاوه بر غم از دست دادن همسرش غم بزرگي را تاب آورد كه سهم عظیمی از یکجانشینی استاد داشت و آن هم عزادار شدن او براي مرگ پسر هنرمندش بود که در اوج ناباوري پدر را تنها گذاشت و رفت و امروز اين تنهايي تمام شد.

اين پيشكسوت تئاتر استان در سن 20 سالگی به شغل شریف معلمی پرداخت اما علاقه خاص او به هنر از همان دوران نوجوانی، شغل اصلی او شد و معلمی شغل دوم و سرانجام عشق به هنر باعث شد غلامرضا در کنار اساتید بزرگ آن‌ زمان فعالیت هنری را آغاز کند و بیش از 60 سال علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و بازیگری در تئاتر، سینما و سریال، شاگردان زیادی را تربیت کند.

خورشیدی آخرین بار حدود یک‌سال پیش به روی صحنه رفت و نمایش "مصایب آقا و خانم کاف" را کارگردانی کرد و هميشه با حسرت از دوری به تئاتر سخن مي‌گفت و چقدر غم بی‌مهری برخی دوستان و مسئولان در صدایش شنیده می‌شد.

خورشیدی نخستين‌بار به صورت رسمی در نمایش "کوره شاه" به کارگردانی مرحوم شیبانی حضور داشته و بیشتر از 100 نمایشنامه، حدود 6 فیلم سینمایی و چند سریال در کارنامه هنری پربار خود دارد.

استاد 3 دوره در جشنواره تئاتر فجر با نمایش‌هایی چون حنابندان، عروسی ملایری‌ها، سربار و خرج بران حضور داشت و سه لوح تقدیر و 3 دیپلم افتخار از جشنواره کسب كرد.

وي كه با وجود شرایط سخت هيچ‌ وقت تئاتر را رها نکرده بود و مي‌گفت كه هنر تئاتر بسیار جذاب و گیراست، کسی که با عشق و علاقه وارد این حرفه می‌شود به این هنر وابسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند از آن جدا شود و اگر این عشق نباشد با وجود مشکلات فراوان نمی‌توانی دوام بیاوری.

گفتنی است؛ "غلامرضا خورشيدي" پنج‌شنبه 13 اسفندماه بر اثر سكته قلبي دار فانی را وداع گفت و روز جمعه بر دستان هنرمندان و اقشار مختلف مردم ملایر در بهشت هاجر این شهر به خاک سپرده شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار