کد خبر: ۱۹۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از راه اندازی سایت نمایشگاه بین‌المللی این استان توسط کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق در اولین همایش تجلیل از خادمین عرصه تولید و تجارت استان البرز که امروز با حضور معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار و جمعی از روسای تولیدکنندگان در اداره صنعت، معدن و تجارت البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه برپایی این برنامه از سوی بخش خصوصی است اظهار داشت: تلاش بخش خصوصی سبب چرخش چرخه اقتصاد می‌شود و در بخش دولتی به دنبال برداشتن موانع و حل مشکلات هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات متعددی برگزار شده است گفت: با تشکیل این جلسات بخش بزرگی از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان مرتفع و این موضوع نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های صنایع همگن که بازوان بخش صنعت هستند، افزود: در استان البرز نزدیک به 30 انجمن صنایع همگن داریم و در این انجمن‌ها بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

موفق گفت: با ارزیابی‌هایی که انجام شد، انجمن‌هایی را که فعالیت بیشتری در سال 95 انجام داشته‌اند شناسایی و به عنوان نمونه انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه ستاد تسهیل 19 جلسه اصلی و 8 جلسه کارشناسی تشکیل شده است، افزود: این جلسات بالغ بر 300 مصوبه داشته است که بیش از 75 درصد مصوبات اجرایی ومابقی در دست اجرا است.

موفق با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز بیش از 342 میلیارد تومان بوده است، گفت: در دوساله دولت تدبیر و امید با توجه به رفع محدودیت و تحریم‌ها و از طرفی نیز به وجود آمدن زمینه‌هایی برای حضور هیئت‌های خارجی در کشور و خصوصا استان البرز، میزان پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان بیش از 1100 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز از ابتدای سال تا به حال میزبان بیش‌از 10 هیئت خارجی بوده است، افزود: این حضور سبب اتفاق‌های خوبی در بخش‌های استان شده است و از طرفی نیز استان 4 برابر میزان سرمایه‌گذاری خارجی را نسبت به اول دوره کسب نموده است.

موفق با بیان اینکه شرایط صدور مجوز رده‌های مختلف صنعتی را در استان البرز اخذ شده است، گفت: این شرایط سبب شده که بتوانیم طرح‌های پیشنهادی به استان را انتخاب و الویت‌بندی کنیم و نیز از طرفی سبب استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در استان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به بخش‌های زیرساختی موجود در استان البرز، افزود: شهرک‌های صنعتی جدیدی دراستان ایجاد می‌شود.

موفق با بیان اینکه در بخش زیرساختی اقدامات دیگری نیز انجام شده است، گفت: کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان البرز ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان را دست احداث دارد.

وی افزود: در همین کارگروه بحث ایجاد پایانه‌های مصوب شده و عملیات اجرایی آن توسط سازمان همیاری‌ها دردست انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار