مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: کشاورزان این شهرستان کاشت محصول پیاز را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۹۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 01 March 2016
علیرضا عماری در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال زراعی 94- 95 حدود 520 هکتار از اراضی زراعی شهرستان طارم به کشت این محصول اختصاص یافته است.
وی تعداد بهره برداران محصول پیاز در این شهرستان را 600 نفر عنوان کرد و یادآورشد: این افراد با کشت این محصول کسب درآمد می کنند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: پیش بینی می شود 16 هزار و 640 تن محصول مرداد سال آینده از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
عماری زمان برداشت این محصول را از اوایل مرداد تا شهریور بیان کرد و افزود: رقم مورد کشت پیاز سفید محلی طارم است که عملکرد و کیفیت بسیار بالایی دارد.
وی ادامه داد: این محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخلی استان زنجان به استان های تهران، قزوین، گیلان و سایر استان ها نیز صادر می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: تامین نهاده های مورد نیاز، برگزاری برنامه های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسان و ارایه توصیه های فنی و کارشناسی و تنظیم بازار از جمله برنامه های انجام شده برای پیازکاران در این شهرستان است.
شهرستان طارم به واسطه کشاورزان تلاشگر و زحمت کشی که دارد بزرگترین مرکز تولید زیتون کشور است که سالانه 40 هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.
فعالیت در زمینه های کشاورزی، زراعت، باغبانی و دامپروری در شهرستان طارم رونق چشمگیری دارد و از این رو نزدیک به 95 درصد مردم این شهرستان در امور مربوط به کشاورزی فعالیت می کنند.
کشاورزان شهرستان طارم از ابتدای سال جاری تاکنون به ترتیب کرفس، نخود فرنگی، گیلاس، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، طالبی، انجیر گردو، برنج، زیتون کنسروی، زیتون روغنی، نخود فرنگی، باقلا، کلزا و خرمالو از مزارع و باغات خود برداشت کرده اند.
زیتون استراتژی ترین محصول برداشتی از سطح باغات این شهرستان محسوب می شود.
باغداران طارمی با تولید 45 درصد از زیتون کشور نقش تاثیرگذاری در اقتصاد دارند.
علاوه بر تولید محصولات باغی و زراعی دامداران شهرستان طارم در تولید گوشت قرمز و شیر ایفای نقش می کنند.
سال 93 یک هزار و 540 تن گوشت قرمز و یک هزار و 97 تن شیر در این شهرستان تولید شده است.
پیش بینی می شود امسال این میزان تولید به یک هزارو 617 تن گوشت قرمز و 10 هزار و 601 تن شیر برسد.
شهرستان طارم در منطقه شمالی استان زنجان در همسایگی استان گیلان، قزوین و اردبیل واقع شده و با برخورداری از آب و هوای نیمه گرمسیری دارای شرایط اقلیمی متفاوت از سایر نقاط این استان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار