در حالی که هوای یزد طی یک هفته اخیر هر روز گرم و گرم‌تر می‌شد و در نیمه‌های روز در برخی نقاط استان به 30 درجه می‌رسید، امروز یزدی‌ها شاهد کاهش محسوس دما در اغلب نقاط استان بودند.
کد خبر: ۱۸۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، استان یزد که این روزها وارد فصل بهار شده و گرمای هوا، شکوفه‌های بهاری را زودهنگام بر شاخه درختان نشانده است، عصر امروز گرچه کوتاه اما برای ساعتی، بارش باران فصل زمستان را تجربه کرد.

دمای هوای یزد طی روزهای گذشته به شکل محسوسی افزایش یافته بود و در برخی ساعات روز تا 30 درجه سانتی‌گراد نیز رسیده بود اما امروز از ساعات اولیه صبح، دمای هوا کاهش یافت که این کاهش دما در برخی نقاط محسوس‌تر بود.

کارشناس پیش‌‌بینی وضعیت هوای یزد با بیان اینکه دمای هوای یزد امروز در خنک‌ترین ساعات به 11 درجه سانتیگراد رسید و فردا کاهش بیشتری به ویژه در ساعات اولیه شب شاهد خواهیم بود.

میانگین دمای هوا فردا به 9 درجه سانتیگراد می‌رسد

سیدعلی میرحسینی عنوان کرد: میانگین دمای هوا در استان یزد فردا در گرمترین ساعات 24 درجه و در خنک‌ترین ساعات به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی یادآور شد: امروز، منطقه گاریز با 10 درجه سانتیگراد، خنک‌ترین منطقه استان یزد بود و شهر بافق نیز گرم‌ترین نقطه استان یزد بود.

میرحسینی، آسمان یزد را کمی تا قسمتی ابری و در برخی نقاط همراه با مه رقیق اعلام کرد و افزود: امروز برخی نقاط استان یزد از جمله میبد، یزد، عقدا و برخی دیگر از شهرستان‌ها بارش باران را تجربه کردند.

بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان یزد

وی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در برخی نقاط نیز به شکل رگبارهای زودگذر ظاهر شد و فردا نیز بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هوا، در برخی نقاط استان بارش‌های پراکنده راه شاهد خواهیم بود.

مردم یزد در روزهای باقیمانده از زمستان، به بارش رحمت الهی امید دارند زیرا وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان امسال در یزد بر خلاف سایر نقاط کشور، روند کاهشی نسبت به سال گذشته داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در مورد بارش‌های فصل پاییز استان یزد اظهار داشت: بارش‌های پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته به طور میانگین در سطح استان کاهش 54 درصدی داشته است که این کاهش‌ها در برخی نقاط از جمله مرکز استان شدیدتر بوده است.

کاهش 95 درصدی بارش‌های پاییزه در شهرستان یزد

محمدحسین امامی عنوان کرد: در شهرستان یزد،‌ میزان بارش‌های پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش 95 درصدی داشته است که متاسفانه زمستان نیز همین روند کاهشی در یزد طی شد.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در مدت باقیمانده از فصل زمستان،‌ میزان بارش‌ها افزایش پیدا کند، افزود: با شرایط فعلی، بحران آب در سال آینده منحصر به فصل تابستان نخواهد بود و از ابتدای بهار یزد در این زمینه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

امامی ادامه داد: در استان یزد تنها در شهرستان خاتم با افزایش بارش در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم که این میزان نیز قابل توجه نبوده و تنها در حد هشت درصد گزارش شده است.

شرایط ذکر شده در زمینه بارش‌های پاییزه و زمستانه امسال یزد،‌ سبب شد تا بارش باران امروز، اسباب خوشحالی مردم یزد را فراهم کند.

به نقل از خبرگزاری فارس، مردم یزد که در مناطق مختلف استان، بارها نماز باران اقامه کرده‌اند، امیدوار به بارش رحمت الهی در مناطق مختلف هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نبوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سیدعلی میرحسینی عنوان کرد: میانگین دمای هوا در استان یزد فردا در گرمترین ساعات 24 درجه و در خنک‌ترین ساعات به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
نام صحیح سید عباس میرحسینی می باشد نه سید علی لطفا در نشر خبر دقت لازم به عمل اورید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار