بسته خبرهای پلیسی تابناک ایلام
رئيس پليس فضاي توليدو تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام از لاتاري به عنوان شيوه مدرن کلاهبرداري نام برد و از خانواده ها خواست مراقب کلاهبرداري با عنوان برنده شدن در قرعه کشي هاي فضاي سايبر باشند.
کد خبر: ۱۸۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 28 February 2016

لاتاري،شيوه مدرن کلاهبرداري اينترنتي/خانواده ها مراقب باشند

رئيس پليس فضاي توليدو تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام از لاتاري به عنوان شيوه مدرن کلاهبرداري نام برد و از خانواده ها خواست مراقب کلاهبرداري با عنوان برنده شدن در قرعه کشي هاي فضاي سايبر باشند.

سرگرد"علي عباسي کساني"در گفت و گوبا خبرنگار ما اظهار داشت:امروزه اينترنت مخاطبان زيادي را در فضاي سايبر به خود اختصاص داده است که بيشترين گروه استفاده کننده از اين فضا را نوجوانان و جوانان تشکيل مي دهند.

وي ادامه داد:فضاي سايبر در کنار مزيت هايي که دارد تهديدات و خطراتي را نيز براي کارکنان به همراه دارد که کلاهبرداري هاي مالي از مهمترين اين تهديدات به شمار مي رود.

رئيس پليس فتا استان ايلام گفت: يکي از مواردي که تحت عنوان کلاهبرداري هاي مدرن از آن ياد مي شود کلاهبرداري هايي تحت عنوان کلاهبرداري نيجريه اي يا لاتاري است که به طور گسترده در فضاي سايبر از اين نوع کلاهبرداري در جهت سوء استفاده از کاربران اينترنتي استفاده مي شود.

وي گفت: يکي از شگرد هاي مجرمانه اي که اين نوع از کلاهبرداران از آن استفاده مي کنند برانگيختن حس همدردي قرباني در پيام ها يا ايميل هاي ارسالي و استفاده از ناآگاهي افراد بويژه جوانان و نوجوانان استفاده کننده است،

سرگرد کساني با اشاره به اينکه امروزه توجه به گشت و گذارهاي اينترنتي افراد و عضويت آنها در سايت هاي مختلف، بدست آوردن اطلاعات خصوصي کاربران مانند نام و نام خانوادگي و ايميل آنها توسط کلاهبرداران امر پيچيده اي نيست و در نهايت ايميل هايي حاوي پيام هايي مبني بر برنده شدن در قرعه کشي ها و ... توسط سودجويان ارسال که منجر به فريب شخص قرباني مي شود.

سرگرد کساني به کاربران فضاي سايبر توصيه مينمايد که به پيام ها يا ايميل هاي دريافتي از افراد ناشناس توجهي نکنند تا در دام سودجويان و کلاهبرداران اينترنتي گرفتار نشوند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

سارق احشام دامداران مهران دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان مهران از کشف 9 فقره سرقت احشام دامداران و دستگيري عامل اين سرقت ها خبر داد.

سرهنگ "محسن کشتکار" در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از احشام دامداران شهرستان مرزي مهران، موضوع در دستور کار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پليس آگاهي با اشراف اطلاعاتي توانستند عامل سرقت احشام در اين شهرستان را شناسايي و دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران تصريح کرد: فرد دستگير شده در بازجويي هاي اوليه خود به 9 فقره سرقت احشام اعتراف کرد و متهم با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

سرهنگ کشتکار در پايان گفت: عدم توجه به توصيه‌هاي پليس و كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از احشام و اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس از عواملي است كه زمينه‌ساز بروز سرقت از دامداران مي‌شود كه لازم است شهروندان در پيشگيري از سرقت ، توصيه‌هاي پليس را مورد توجه قرار دهند.

.

طرح کنترل سلامت رانندگان در ايام نوروز اجرا مي شود

فرمانده پليس راه استان از اجرا شدن طرح کنترل سلامت رانندگان در ايام نوروز خبر داد.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام اين خبر، گفت : پليس را هدر آستانه نوروز 95 برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگان را تشديد مي کند.

وي با اشاره به آغاز طرح نوروزي پليس راه از 25 اسفند ماه گفت:30 گشت پليس همراه با گشت هاي خودرويي سازمانهاي خدمات رسان در محورهاي مواصلاتي استان مستقر خواهند شد.

فرمانده پليس راه ايلام با تاکيد بر کنترل تردد خودروها و استفاده از دوربين هاي سرعت سنج در جاده هاي استان گفت: در صورت مشاهده هر گونه حرکات غير طبيعي از رانندگان، خودروهاي آنها را متوقف کرده و از رانندگان تست سلامت گرفته خواهند گرفت.

ويبا بيان اينکه تست سلامت يا تست اعتياد از رانندگان ناوگان عمومي حمل و نقل انجام مي شود يادآورشد: در صورتي که جواب آزمايشات انجام شده مثبت باشد از حرکت خودرو جلوگيري، و راننده متخلف به مراجع قضايي معرفي مي شود.

سرهنگ ناصري در ادامه گفت: پليس راه با رانندگان متخلفي که در طول مسير به انجام جرايم خطرناک،از جمله سرعتو سبقت غير مجاز و تجاوز به چپ مي کنند برخورد شديد خواهد کرد

هشدار پليس ايلام درآستانه نوروز

مردم در خريدهاي نوروزي مراقب سارقان باشند

گروه استان ها-ايلام-رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان ايلام با اشاره به افزايش گشت هاي پليس در اطراف بازار هاي سطح شهر ها از مردم خواست،در خريد هاي نوروزي مراقب سارقان بشند.

سرهنگ "حسن کاظمي" در گفت و گو با خبرنگار ما،گفت:با توجه به به اين که بيشتر خانواده ها در اين ايام خريدهاي نوروزي خود را انجام مي دهند ، سارقان از کوچکترين غفلت براي دزدي اموال آنها استفاده خواهند کرد.

وي ادامه داد:شلوغي و ازدحام جمعيت در مراکز خريد و فروشگاه ها باعث مي شود که مجرمان فرصت بهتري براي سرقت داشته باشند.

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي نيروي انتظامي استان ايلام گفت:خانواده ها بويژه بانوان از آوردن اشياي قيمتي و زيور آلات خود به بازار و مراکز خريد خودداري کنند.

وي با اشاره به اين که پول زياد باعث طمع سارقان مي شود ، گفت:مردم بايد براي خريد بيشتر از کارت هاي اعتباري استفاده کنند.

وي گفت:مردم هنگام استفاده از کارت هاي اعتباري،از در اختيار قرار د ادن رمز کارت به فروشندگان و افراد ديگر خودداري کنند.

خودرو حامل پتوهاي قاچاق در ايلام توقيف شد

رئيس پليس آگاهي استان از توقيف يکدستگاه خودرو سمندحامل 47 تخته پتو خارجي قاچاق خبر داد.

سرهنگ"عليرضا گوهري"،اظهار داشت:ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت زني در سطح شهر به يکدستگاه خودرو سمند مشکوک و آن را توقيف کردند.

وي افزود:پس از بازرسي خودرو تعداد 47 تخته انواع پتو قاچاق خارجي فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکي کشف شد.

سرهنگ گوهري بيان داشت:راننده خودرو پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

رئيس پليس آگاهي در ادامه به تشديد فعاليت هاي نيروي انتظامي در امر مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت : با برنامه ريزي دقيق و بستن گلوگاهها از ورود کالاي قاچاق به استان جلوگيري خواهد کرد .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار