فرماندار کرج:
ایرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک البرز مبنی بر اینکه آیا این افتخاری است که ما مجری انتخاباتی باشیم که همه در آن تخلف کرده‌اند? گفت: این افتخار نیست، اما تخلف کردند. ما از همه کاندیداها بنرهایی را جمع کرده‌ایم. این موارد نشان می‌دهد که همه تخلف داشتند.
کد خبر: ۱۸۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 27 February 2016
به گزارش تابناک – البرز: رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس گفت: متاسفانه همه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در این حوزه تخلف داشتند.

محمد تقی ایرانی شب گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.
وی اظهار داشت: در ابتدا باید تشکر کنم از مردم با درایت و فهیم استان البرز، چرا که امروز حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشتند و باید اعلام کنم که حضور گسترده مردم ما را غافلگیر کرد.
این مسئول افزود: در ابتدای آغاز رای‌گیری مشکلاتی داشتیم از جمله برخی مشکلات کوچک که بلافاصله برطرف شد و همچنین مشکلاتی که در سامانه رایانه‌ای وجود داشت که برطرف گردید.
ایرانی گفت: در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس 97 درصد فعالیت‌ها به صورت رایانه‌ای انجام شد و یکی از بهترین کلانشهرهای کشور از این نظر بودیم.
وی تصریح کرد: در این دوره بیش از 15 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرج آموزش دیدند و از شهرداری و شورای شهر تشکر ویژه‌ای داریم. چرا که تمام امکانات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات به میدان آوردند.
معاون استاندار البرز افزود: همچنین امروز امنیت بسیار بالایی را در استان البرز شاهد بودیم که این امنیت و آرامش مرهون خون شهدا و حاصل تلاش‌های بی‌وقفه نیروی انتظامی، بسیج و سپاه است و باید قدردان آنها باشیم.
ایرانی در بخشی از این مصاحبه و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به گفته دبیر شورای نگهبان در استان البرز یکی از کاندیداها 164 ستاد داشتند، آیا این خبر صحت دارد، گفت: چرا مصاحبه؟ چرا با متخلف برخورد نکردند؟ فرمانداری و ستاد انتخابات قدرت برخورد با تخلفات انتخاباتی نیستند و کسانی که کاندیدایی را تایید کردند باید صلاحیتی که تایید کردند را پس می‌گرفتند.
وی تاکید کرد: ما تمام گزارش تخلفات را به مراجع اصلی که مرجع برخورد با تخلفات هستند اعلام کردیم. ما به شورای نگهبان گزارش دادیم و مرجع رسیدگی به این تخلفات شورای نگهبان و دستگاه قضایی است.
ایرانی با اشاره به تخلفات برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که به شدت شاهد آن بودیم، تبلیغات غیر قانونی ستادهای انتخاباتی بود. علیرغم اینکه نیروی انتظامی مرجع برخورد با تبلیغات غیرقانونی و امحاء آنها است، ما در ستاد انتخابات کمیته امحاء را راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: متاسفانه هرچه بنرها و پوسترهایی که به صورت غیر قانونی نصب شده بود را جمع می‌کردیم،‌ مانند قارچ دو برابر می‌شد! متاسفانه همه ستادهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه کرج تخلف کردند. مگر قانون نگفته است که باید عکس‌ها 15 در 20 سانتی متر باشد، اما هر چه دیدیم بنرهای 15 در 20 متر بود. کدام کاندیدا شام و نهار نداد؟
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج بیان داشت: مدام نمایندگان کاندیداها با من تماس می‌گیرند و می‌گویند فلان کاندیدا که رقیب ما است تخلف کرده است. به همه آنها می‌گفتم شما اول بیایید و گزارش تخلفات خودتان را دریافت کنید، بعد درباره دیگران حرف بزنید.
متاسفانه کاندیدایی نداشتیم که تخلفی نداشته باشد، مگر کاندیدایی که اصلا فعالیت نکرده است.
ایرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک البرز مبنی بر اینکه آیا این افتخاری است که ما مجری انتخاباتی باشیم که همه در آن تخلف کرده‌اند، گفت: این افتخار نیست، اما تخلف کردند. ما از همه کاندیداها بنرهایی را جمع کرده‌ایم. این موارد نشان می‌دهد که همه تخلف داشتند.
در این لحظه یکی از نمایندگان کاندیداها به نام (ز) گفت: کاندیدای ما تخلفی نداشت.
صحبت کردن این فرد مورد انتقاد و اعتراض خبرنگاران روبه‌رو شد و خبرنگاران گفتند " چرا در جلسه مصاحبه مطبوعاتی یک فرد غیر خبرنگار سخن می گوید" اما فرماندار کرج گفت: "اجازه دهید برای رفع شبهات پاسخ ایشان را بدهم.
فرماندار کرج در پاسخ نماینده این کاندیدا اظهار داشت: آیا ستاد انتخابات شما در چهارراه جهانشهر بنر 20 متری به تیر چراغ برق و درخت نصب نکرده بود؟ آیا این کار قانونی بود؟ آیا این بنر را ما جمع نکردیم؟ اگر قبول ندارید به فرمانداری مراجعه کرده و مستندات و عکس بنرهایی غیرقانونی خود را دریافت کنید.
ایرانی تصریح کرد: متاسفانه باید بگوییم که هیچ یک از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه کرج خوب عمل نکردند و هر کدام از آنها تخلفاتی داشتند که ثبت و ضبط شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار