رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام گفت: 626 بازرس بر فرآیند برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان نظارت می کنند.
کد خبر: ۱۸۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 25 February 2016

رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام گفت: 626 بازرس بر فرآیند برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان نظارت می کنند.

به گزارش تابناک ایلام؛علی رشیدی اظهار کرد: به ازای هر صندوق رای یک بازرس در نظر گرفته شده و به ازای هر 10 الی 20 صندوق نیز یک سربازرس حضور خواهد داشت که در مجموع 47 سربازرس بر فرآیند برگزاری انتخابات هفتم اسفند در این استان نظارت می کنند.
وی تعداد اعضای هیات بازرسی شهرستان را در 10 فرمانداری استان 30 نفر و به ازای هر شهرستان سه نفر عنوان کرد و افزود: پنج نفر نیز به عنوان اعضای هیات بازرسی استان فعالیت می کنند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام یادآور شد: 10 نفر به عنوان بازرس ویژه ، سه نفر معین شهرستان و 2 نفر نیز در دبیرخانه حضور پیدا می کنند.
رشیدی تاکید کرد: در مجموع 626 نفر به عنوان اعضای هیات بازرسی بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان فعالیت خود را از ابتدای رای گیری تا پایان شمارش آرا بر عهده خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش اعضای هیات بازرسی بر انتخابات استان در روز جاری گفت: این رزمایش در شهرستان آبدانان برگزار شد که طی آن بازرسان با حضور در محل صندوق های رای به صورت پیامکی با وزارت کشور در ارتباط بودند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات ایلام اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون گزارش قابل تاملی در خصوص بروز تخلفات انتخاباتی دریافت نشده و روند تبلیغات ، فعالیت نامزدها و هواداران آنها در فضایی پرنشاط و رقابتی در جریان است.
جمعیت استان ایلام حدود 590 هزار نفر اعلام شده است که از این تعداد 434 هزار و 367 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این میان بیش از 23 هزار نفر رای اولی هستند.
برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات روز جمعه هفتم اسفند 531 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در نظر گرفته شده که 334 شعبه ثابت و سیار در حوزه انتخابیه ایلام و 197 شعبه اخذ رای ثابت و سیار نیز در حوزه انتخابیه دهلران مستقر است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار