رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی:
بیرجند- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از صدور ۴۱ پروانه بهره برداری گلخانه‌ای در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 25 February 2016


محمد حسین اکبری   با اشاره به اشتغال هزار و ۱۰۰ فارغ التحصیل بخش کشاورزی در استان گفت: یک هزار و ۳۶۰ نفر از فارغ التحصیلان این بخش در استان بیکار هستند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای حقوقی سازمان از ابتدای تاسیس تا کنون ۵۶۸ شرکت بوده است، افزود: این تعداد در سال ۹۴ پنج شرکت بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد اعضای حقیقی رتبه بندی شده در سال جاری ۴۸ نفر در حوزه پیمانکاری و ۱۹ نفر در حوزه مشاوره و طراحی شرکت‌ها هستند، گفت: اعضای حقوقی رتبه بندی شده ۱۲ شرکت در حوزه پیمانکاری و دو شرکت در حوزه مشاوره فعال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس سازمان تا کنون ۲۶۴ پروانه اشتغال اعضای حقیقی صادرشده است، افزود: ۳۹ پروانه نیز برای اعضای حقوقی و تشکل‌ها صادر کرده‌ایم.

اکبری ادامه داد: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون ۷۱ پروانه اشتغال برای اعضای حقیقی و ۱۷ پروانه اشتغال نیز برای اعضای حقوقی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ پروانه برای نهاد های کشاورزی صادر شده است، اظهار داشت: ۱۲ پروانه نیز تمدید شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در کمیته فنی نهال استان ساماندهی و نظارت بر فروش نهال و مجوز فروش نهال بر عهده سازمان نظام مهندسی قرار گرفته است، تصریح کرد: تا کنون در سطح شهرستان بیرجند هشت مجوز فروش نهال صادر شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت رویش تحت پوشش نظام مهندسی نیز برای اولین بار نهال عرضه می‌کند، افزود: فروش این نهال های برای اعضای نظام مهندسی ۷ درصد تخفیف خواهد داشت.

برگزاری ۲۱۵ دوره آموزشی برای فعالان بخش کشاورزی استان

وی با بیان اینکه ۲۱۵ دوره آموزشی از ابتدای تاسیس تا کنون برگزار شده است، گفت: شش هزار و ۶۷۱ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

اکبری از برگزاری ۲۲ دوره آموزشی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و افزود: ۲۶۴ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس ۲۶۹ فقره موافقت اصولی در حوزه دام، طیور و آبزیان صادر شده است، افزود: ۴۵ فقره تمدید موافقت اصولی نیز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همچنین در این حوزه  ۳۹۱ فقره پروانه تاسیس صادر و ۱۱۹ پروانه تاسیس تمدید شده است، بیان داشت: ۲۲۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی صادر و ۶۱۷ پرونده بهره برداری تمدید شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۳ فقره مجوز توسعه صادر شده است، افزود: ۲۳ پرونده توسعه تمدید شده است.

وی افزود: در مجموع سازمان نظام مهندسی از ابتدای تاسیس تا کنون هزار و ۹۷۳ پرونده در حوزه دام، طیور و آبزیان داشته است.

صدور ۴۱ پروانه بهره برداری گلخانه ای در استان

اکبری با بیان اینکه از ابتدای تاسیس نظام مهندسی ۲۸۷ فقره پرونده در حوزه گلخانه و قارچ در استان داشته‌ایم، گفت: ۱۰ فقره موافقت اصولی، پروانه تاسیس ۷۰ فقره، تمدید تاسیس ۵۲ فقره و ۴۱ پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون ۶۵ پرونده در حوزه گلخانه و قارچ داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی اولین بخش از نظر میزان اشتغال و اقتصادی در استان است، افزود: استان خراسان جنوبی از نظر تعداد قنوات در سطح کشور رتبه دوم را دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ۱۳۰ نفر دوره های مهارت و فعالیت در حوزه قنوات برگزار شده است، اظهار داشت: تعداد ۱۰۰ نفر سامان دهی شدند و برای آن‌ها پروانه مهارت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار آزمون آبیاری تحت فشار در استان برگزار شده است، افزود: ۲۷ تعداد نفر در این آزمون شرکت کردند.

اکبری با بیان اینکه ارتباطات با ادارات با جدیت تمام در سرلوحه کار سازمان نظام مهندسی است، تصریح کرد: در سال گذشته نمایشگاه تخصصی توانمندی های بخش کشاورزی برگزار شد که بسیار تاثیر گزار بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای اولین بار معاینه فنی کمباین‌ها صورت گرفت، گفت: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی فنی کردن تولید و اشتغال فارغ التحصیلان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از واگذاری ۲۰۰ هکتار زمین در پساب فاضلاب بیرجند خبر داد و افزود: هدف اصلی ما در این مکان زراعت چوب با استفاده از درخت های سریع الرشد است.

وی خواستار اجباری شدن در اختیار گذاشتن مسئول فنی برای واحد های تولیدی بخش کشاورزی از دولت و نماینده های انتخابی استان شد و گفت: اعضایی که می‌خواهند وارد سازمان نظام مهندسی شوند سالانه باید مبلغی را پرداخت نمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار