تمام نمایندگان همدان و فامنین خیلی تلاش کردند اما من معتقدم که می‌توانم پاشنه کشیده و خیلی جدی‌تر از دیگران در این عرصه ورود کنم. در جامعه با مشکل اشتغال مواجه هستیم و از سویی نیز سرمایه‌گذاری کم است، صنایع مرتبط با کشاورزی و گردشگری نیز ضعیف هستند و برای حل مشکلات اقتصادی خیلی از افرادی که توانایی وارد عرصه شوند.
کد خبر: ۱۸۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 24 February 2016
 هوشنگ وفایی ۴۲ ساله دارای مدرک دکترای تخصصی زمین شناسی است که دوره کارشناسی را از دانشگاه خوارزمی، کارشناسی ارشد از دانشگاه بوعلی و دکترای خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اخذ می‌کند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از همدان پرس؛وفایی در حال حاضر کارمند شرکت آب منطقه‌ای همدان است که به‌عنوان مدیر تجهیز منابع مالی غیردولتی و همچنین پروژه‌های مهندسی منابع آب فعالیت می‌کند.

هوشنگ وفایی به‌ عنوان مدرس حق‌التدریس دانشگاه آزاد واحد همدان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌کند و همچنین در دانشگاه پیام نور نیز سابقه تدریس به مدت ۱۶ سال را در کارنامه کاری خود دارد و در مرکز آموزش عالی فرهنگیان نیز ۸ سال تدریس نموده است.

وفایی قبل از اینکه در وزارت نیرو مشغول کار شود در آموزش‌وپرورش همدان دبیر بوده است.

دکتر هوشنگ وفایی به انگیزه خود برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که من دارم و همدان دارد احساس کردم می‌توانم گامی در راستای توسعه همدان بردارم.

وی با قدردانی از زحمات تمام نمایندگان ادوار همدان در مجلس اظهار کرد: تمام نمایندگان همدان و فامنین خیلی تلاش کردند اما من معتقدم که می‌توانم پاشنه کشیده و خیلی جدی‌تر از دیگران در این عرصه ورود کنم.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین با اشاره به اینکه در اکثر مواقع برای رفع مشکلات موجود افراد حاضر به ورود به صحنه نیستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود من تصمیم گرفتم برای حل مشکلات ورود کنم.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی جامعه زیاد است، عنوان کرد: در جامعه با مشکل اشتغال مواجه هستیم و از سویی نیز سرمایه گذاری کم است، صنایع مرتبط با کشاورزی و گردشگری نیز ضعیف هستند و برای حل مشکلات اقتصادی خیلی از افرادی که توانایی وارد عرصه شوند.

وفایی با اشاره به اینکه قول می‌دهم در عرصه اقتصادی تحول ایجاد کنم، گفت: همدان شهر کمی نیست و کهن‌ترین شهر جهان بوده و شرایط موجود زیبنده این شهر کهن با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی نیست و من خیلی راحت می‌توانم با ذهنیت مثبتی که به موضوعات دارم برای تحول در همدان مؤثر باشم.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی خیلی‌ها آمدند و برای همدان تلاش و کار کردند و همه آنان نیت خیر داشتند و هیچ کس با نیت بدی نیامده است، اما باید بررسی کرد که مسیر را خوب شناختند و سیاست‌های اجرایی درست بوده است؟ من شک دارم.

مدیر تجهیز منابع مالی غیردولتی و همچنین پروژه‌های مهندسی منابع آب ادامه داد: اگر همدان برای ساختن همدان تلاش کنیم و این شهر جزو بهترین شهرهای ایران شود در آن موقع فکر ما بازشده و به موضوعات بزرگ می‌اندیشیم و نباید کوچک فکر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای هر پروژه‌ای سه ویژگی را برشمرد و تصریح کرد: در اجرای هر پروژه‌ای باید شاخص‌های ارتقای درآمدهای مردم منطقه دیده شود و بحث رشد اقتصادی جامعه مدنظر باشد.

وفایی دومین ویژگی در اجرای کارها را ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی منطقه دانست و تأکید کرد: وضعیت اشتغال در جامعه مناسب نیست و در واقع شغل کم است و این در حالی است که منابع انسانی فوق‌العاده قوی داریم و تعداد تحصیل کرده‌های دانشگاهی منحصر به فرد است و هیچ شهری مانند همدان نیروی انسانی قوی ندارد.

وی افزود: وقتی با اجرای طرحی در جامعه اشتغال زایی شود مردم از وضعیت موجود احساس رضایت می‌کنند که به افزایش پایداری اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد انجامید.

وفایی بیان کرد: اگر افراد از حاکمیت رضایت داشته باشند در کشور آرامش و امید ایجاد می‌شود و هنگامی که اقتصاد قوی داریم علاوه بر رفاه و آسایش یک رضایتمندی همراه با پایداری در جامعه به وجود می‌آید.

وی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را محصول بیکاری و عدم اشتغال دانست و گفت: آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد به مواد مخدر، طلاق جرم و بزهکاری از بیکاری نشأت می‌گیرد.

وفایی به سومین ویژگی اجرای طرح‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای هر طرحی مباحث مربوط به حفظ محیط زیست باید جدی گرفته شود چراکه با تخریب محیط زیست هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد و ما حق نداریم شهر و کشوری که متعلق به همه است را نابود کنیم و باید برای آیندگان حفظ شود.

وی با بیان اینکه افرادی که فقط به منافع شخصی خود توجه دارند به محیط زیست و منابع ملی آسیب وارد می‌کنند، عنوان کرد: اگر منافع ملی را مدنظر قرار ندهیم علاوه بر اینکه زندگی برای دیگران سخت و دشوار می‌شود بلکه به لحاظ سیاسی و اقتصادی ضعیف می‌شویم.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین در ادامه با بیان اینکه برای همدان می‌توان طرح‌های مختلف برای توسعه تعریف کرد، ابراز داشت: توسعه همدان می‌تواند از مسیر صنعت، کشاورزی و صنایع مرتبط با آن باشد البته منظور از کشاورزی بحث کشاورزی مدرن، فنی و علمی است و شیوه کشاورزی در ایران نیازمند بازنگری و اصلاح است.

وی افزود: با بازنگری در شیوه کشاورزی باید به فکر ارتقای درآمدهای کشاورزان بود و از سویی دیگر منابع آب را مدیریت کرد و در واقع بین منابع آب و کشاورزی تعادل ایجاد کرد تا با کمترین مصرف آب بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

دکتر هوشنگ وفایی که متخصص منابع آب است، بیان کرد: محدودیت منابع آب مشکل آفرین است و باید منابع موجود آب را مدیریت کنیم که با اجرای کشاورزی مدرن، استاندارد و علمی علاوه بر آورده اقتصادی، شاهد افزایش درآمدهای کشاورزان، بهره‌وری بالا زا اراضی و همین طور به ایجاد اشتغال پایدار کمک شود.

وی بر ضرورت محترم شمردن تولید تأکید کرد و گفت: اگر تولید رونق یابد و تولید کننده تشویق شود، تولید به جایگاه اصلی خود در جامعه برمی‌گردد و این‌گونه تولید به اولویت در جامعه تبدیل می‌شود.

وفایی به احیای صنایع‌دستی خصوصاً قالیبافی در همدان اشاره کرد و یادآور شد: همدان درگذشته‌ای نه چندان دور در حوزه تولید فرش یکی از قطب‌ها بود و در این استان و خصوصاً شهر همدان فرش بافی صنعت فرش یکی از اصلی‌ترین بنگاه‌های درآمدزایی و اشتغال‌زایی بود که باید با توجه به شرایط روز بین‌المللی فرش در این منطقه احیا و به یکی از صنایع اصلی که علاوه بر ایجاد اشتغال به ارزش‌افزوده کمک می‌کند توجه ویژه شود.

وی در ادامه بر رونق اقتصادی با بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی همدان تأکید کرد و گفت: کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی و معادن منابع مطمئنی برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال است چراکه در همدان معادن غنی داریم.

وفایی بر توسعه صنعت گردشگری در همدان با عنوان گردشگری بین‌المللی تأکید کرد و گفت: همدان با توجه به طبیعت بکر و ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی قابلیت جذب گردشگران خارجی را دارد و با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان از تمام دنیا گردشگر به مقصد همدان با حفظ حریم‌های فرهنگی و شرعی جذب کرد.

وی اضافه کرد همدان قابلیت جذب اکو توریسم را دارد و بارها به مدیریت میراث فرهنگی همدان نامه نوشتم و حضوری مراجعه کردم که طرحی برای جذب گردشگری در حوزه گردشگری زمین شناسی دارم، اما کسی توجه نکرد و این در حالی است که می‌توان همدان را به عنوان قطب گردشگری زمین شناسی در جهان معرفی کرد.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین خود را به لحاظ تفکر سیاسی اصلاح طلب می‌داند و می‌گوید: در کشور دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب داریم و اصلاح طلب یعنی افرادی که به مبانی، آرمان‌ها و شرایط اصول پایبند هستند و کسی که دنبال ترقی و اصلاح ایرادات است و این دو را نمی‌توان از هم تفکیک کرد.

وی افزود: جامعه‌ای که این دو را ندارد مانند پرنده‌ای است که یک بال ندارد و تفکرات اصلاح طلبی و اعتدالی در شرایط فعلی ترقی‌خواهانه، جدیدتر، بین‌المللی‌تر و کامل‌تر است.

وفایی بیان کرد: در هیچ زمینه‌ای به افراد تندرو معتقد نیستم و هر دو طیف برای هدایت جامعه به سمت توسعه تلاش می‌کنند و انزوای یکی از این دو جریان اشتباه استراتژیک است.

وی افزود: با توجه به رشته تحصیلی و سوابق خود بیشترین کارایی را در کمیسیون عمرانی مجلس می‌توانم داشته باشم البته در اولویت بعدی با توجه به تجارب و سوابق تدریس ترجیح می‌دهم در کمیسیون آموزشی باشم.

دکتر هوشنگ وفایی مهم‌ترین وظیفه مجلس را قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دانست و گفت: اگر مجلسی همسو با دولت شکل گیرد دولت آسان‌تر و بهتر می‌تواند امور را مدیریت کند البته در هر شرایطی مجلس باید استقلال خود را حفظ کند اما مستقل بودن به معنای بر سر راه برنامه‌های دولت قرار گرفتن نیست.

وی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و یادآور شد: به نتیجه رسیدن برجام کار بسیار بزرگ و عالی بود و در واقع تمام دنیا را شکست دیپلماتیک دادیم.

وفایی در پایان با بیان اینکه بیشتر اهل عمل هستم و کمتر حرف می‌زنم سخنان خود را با یک بیت از فردوسی به پایان برد.

بزرگی سراسر به گفتار نیست................... دو صد گفته چون نیم کردار نیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار