کد خبر: ۱۸۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 24 February 2016


جلسه آموزشی و توجیهی بازرسین شعبات اخذ رأی به منظور تقویت و کارآمد کردن سیستم های کنترل و بازرسی انتخابات در شهرستان نظرآباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی بازرسان و سربازرسان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان نظرآباد با حضور فرماندار، اعضاء هیأت بازرسی، بخشدار بخش مرکزی در فرهنگسرای مهر شهرستان نظرآباد برگزار شد.

حجت اله صادقی فرماندار نظرآباد در این کارگاه با تأکید بر اینکه رسالت مهم بازرسین اجرای دقیق قانون انتخابات و پیشگیری از تخلفات است، گفت: نقش بازرسان در رصد فعالیت هیات های اجرایی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات بسیار مهم است و بازرسان در راستای ایفای رسالت مهم خویش باید اطلاعات دقیق و اشراف کامل بر قوانین انتخابات داشته باشند.

وی گفت: ما مسئولیت برگزاری سالم انتخابات را داریم زیرا امانتداری از رأی مردم رسالت سنگینی است که در این مقطع حساس بر عهده ما گذاشته شده است.

صادقی با اشاره به اهمیت بالای انتخابات 7 اسفندماه، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم اصل بسیار مهم و قابل توجهی در انتخابات است و دست اندرکاران برگزاری انتخابات از نظر شرعی و ملی وظیفه دارند زمینه های این مهم را فراهم کنند.

حجت اله صادقی با اشاره به اینکه هیأت بازرسی تشکیلاتی است که وزارت کشور برای نظارت بر اعمال مجریان انتخابات دایر نموده است، بیان داشت: بازرسان باید در روز اخذ رأی ، پیشگیری از وقوع تخلف را در دستور کار خود قرار دهند .

وی گفت: مردم بر اساس اعتماد به مجریان انتخابات پای صندوق های رأی می آیند، لذا وظیفه هیأت های بازرسی در صیانت از آرای مردم بسیار مهم است.

فرماندار نظرآباد بر آشنایی کامل بازرسان با قوانین و مقررات، رعایت اصل بی طرفی و پرهیز از ایجاد شائبه و گزارش به موقع تحولات انتخاباتی از سوی آنان تاکید کردو از بازرسین خواست که خود را به هیچ وجه در معرض اتهام قرار ندهند وله یا علیه هیچ نامزدی فعالیت نکنندو بارعایت بی طرفی سعی بر برپایی انتخاباتی سالم وباشکوه داشته باشند.

وی گفت : ملاک برای مجریان انتخابات جاری کردن قانون است و هرگز نباید پای را فراتر از قانون گذاشت.

وی اعلام کرد: شهرستان نظرآباد 98 شعبه اخذ رأی دارد و هر صندوق رأی گیری 5 تا 7 هیئت اجرایی ، 3 ناظر شورای نگهبان ، 1 نماینده فرماندار ، 3 مامور نیروی انتظامی به عنوان محافظین شعبه دارد و در هر ده صندوق 1 سربازرس وزارت کشور وجوددارد و در مجموع این شهرستان 1700 نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه خواهد داشت و یک درصد از 160 هزار جمعیت شهرستان دربرگزاری سالم این امر سرنوشت ساز سهیم خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار