رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با آفات نباتات زراعی و باغی در ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 22 February 2016

به گزارشخبرنگار مهر، عدیل سروی بعدازظهر دوشنبه در جلسه بررسی طرح‌های مدیریت علف‌های هرز در مزارع و باغات تصریح کرد: اجرای موفق مبارزه بیولوژیک موجب شد استان اردبیل رتبه دوم کشوری در امر مبارزه را از آن خود کند.

وی همچنین از اجرای طرحIPMدر ۸۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: به منظور مدیریت آفات در ۲۸۱ هزار و ۶۲۵ هکتار از اراضی باغی و زراعی مبارزه با آفات نظارت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین به نظارت مبارزه با بیماری ها و علف‌های هرز محصولات زراعی و باغی در ۳۱۵ هزار و ۱۸۲ هکتار اشاره و تأکید کرد: ردیابی و مبارزه با جوندگان مضر نیز در ۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار انجام شده است.

سروی در خصوص مبارزه با ملخ‌های مهاجم گفت: در سطح ۲۲ هزار و ۳۰ هکتار اراضی استان این مبارزات انجام شده و در سه شهرستان اکیپ‌های مراقبت از محصول را در ۷۴ هزار و ۵۲۷ هکتار دایر کردیم.

وی با بیان اینکه طرح مبارزه با ملخ به صورت موفقیت‌آمیز در ۲۶ هزار هکتار اجراشده است، متذکر شد: علاوه بر این برای تجهیز ناوگان سم‌پاشی و سیستم‌های مبارزه با ملخ اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: مبارزات با آفات باید به سمت مبارزات بیولوژیک برود و در این راستا طرح و برنامه زارعان موردحمایت قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار