وزیر مستعفی احمدی نژاد در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «باید از اصولگرایی و اصلاح طلبی تعریف دقیق و روشنی اراده داد و هر کس مرکز و روش فکری خود را در این دو گروه تعریف کند . من در لیست اصولگراها مقابل نام برخی از آقایان کلمه تحول خواه را مشاهده کردم، این بازی با کلمات است. اگر اصولگرایید و گروه و دسته و حزب خود را قبول دارید، نام های فرعی بی مورد است مگر آنکه مساله چیز دیگری باشد.»
کد خبر: ۱۸۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 22 February 2016
این بخشی از گفت و گوی پرویز کاظمی با تابناک است. او اولین وزیر مستعفی در دولت احمدی نژاد بود. درباره گزینش برای وزارت تعاون می گوید:«اصرار کردند و حتی با منزل تماس گرفتند من با برنامه خودم قبلو کردم اما بعد از مدتی که دیدم نمی توانم بمانم استعفادادم.»

پرویز کاظمی در ادانه این گفت و گو در خصوص دعوت از وی برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان نیز گفت:از من برای حضور در این ائتلاف دعوت کردند. به جلسه ای در مسجد کنی رفتیم از ما خواستند که سی نفر را از میان خودمان انتخاب کنیم. افراد حاضر در این جلسه همه از دوستان بودند و این نحوه انتخاب شایسته نبود از این جهت من ترجیح دادم وارد نشوم.

وزیر مستعفی تعاون دولت نهم همچنین در خصوص دلیل حضور نام هایی چون علی مطهری و کاظم جلیلی در لیست سی نفره اصلاح طلبان تهران نیز توضیح داد: حضور افرادی چون آقایان جلالی و یا مطهری در لیست اصلاح طلبان هم برای وزن بخشیدن به این لیست نبود و این همان مصداق بازی با کلمات است که افراد تکلیف روش فکریشان هنوز مشخص نیست.

کاظمی در خصوص ارائه لیست موازی به سی نفره تهران از میان کسانی که از لیست حذف شدند نیز بیان کرد: با توجه به میثاقی که میان اصولگراها نوشته شده بعید به نظر می رسد لیست دیگری اراده شود.هرچند که این لیست نیز با لابی و فشار گروهی در داخل خود ائتلاف به نفع خودشان و با اکثریت خودشان بسته شد.

وی افزود: روشی که برای حذف افراد از لیست سی نفره اصولگرایان استفاده شد روش ناردستی بود.از گروه و شخصی نام نمی برم اما به خوبی مشخص است که این لیست تحت فشار و لابی گروهی خاص بسته شده است و این روش خلاف اصل شورایی ست که اصولگرایان از ان نام می برند. اساسا شورا بر پایه مشورت است.

کاظمی در خصوص تشتتی که در میان اصولگرایان مشاهده می شود هم اظظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز شرایط مانند اکنون بود. اصولگرایان با تعدد کاندیداها وارد رقابت شدند و نتوانستند بازی را ببرند در انتخابات نیز همان روند در حال تکرار است. البته به دلیل این که در ایران تحزب بی معناست و گروه های سیاسی کار حزبی را نیاموخته اند این اتفاقات ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار